"Meseca oktober in november sta na splošno 'čas kislih kumaric' za vse turistične agencije, če dodamo pa še splošno gospodarsko krizo, ki se vsak dan bolj očitno odraža tudi v realnem življenju, pa je to še toliko težje obdobje," je poudaril Aljaž Lukman.

V agenciji so zaradi težav trenutno izvedli optimizacijo prodaje oz. se ne podajajo v prodajo aranžmajev, ki temeljijo na visokem tveganju, kot sta na primer zakup letal in kapacitet.

Vsi zaposleni v agenciji so doslej redno prejemali plače. "Odpuščanja ne načrtujemo, v pripravi pa je zaposlitveni načrt, ki mora temeljiti na realnih podatkih, predvsem pa na okoliščinah, s katerimi se vsakodnevno srečujemo," je navedel.

Sicer pa v agenciji načrtujejo temeljito prenovo produktov za poletje 2009 in nadaljevanje finančne sanacije skupaj z banko. Kot je še dejal Lukman, je "finančna stabilnost namreč prvi pogoj za uspešno delo vsake turistične agencije".

Vzrok za težave agencije naj bi bil prenos Globtourja na podjetje Skifun, preko katerega gre prodaja, medtem ko so zaposleni še vedno v Globtourju, ki pa nima več neposrednih prihodkov. Vendar Lukman trdi, da je ta poteza kvečjemu pripomogla k boljši prodaji in da to ni vzrok za težave pri plačevanju obveznosti.

Zaposleni v agenciji menijo, da bi jim moral Lukman ponuditi prezaposlitev v Skifun, na kar naj bi se nanašala tudi prijava na delovno inšpekcijo.

Globtour je po lanskem Lukmanovem nakupu od KD Kapitala ostal "bolj ali manj brez premoženja", saj je poslovalnice odkupilo mariborsko podjetje Potovalni center, ki ima ista lastnika kot turistična agencija Sonček. Receptivni del posla je skupaj z nekaterimi nepremičninami odkupila blejska agencija M Tours, tržno znamko pa je Lukman prenesel nase. Toda pravi, da se je že začel postopek vrnitve znamke Globtourju, ker ni zbral dovolj denarja, da bi jo plačal.