Nova cena centra za vodenje zračnega prometa brez kontrolnega stolpa je tako 22 milijonov evrov. To pa je skoraj pet milijonov evrov več od vrednosti ponudbe, ki jo je v začetku leta na kasneje razveljavljeni razpis za gradnjo centra s stolpom poslal Vegrad. Na istem razpisu, ki ga je javno podjetje Kontrola zračnega prometa razveljavilo po februarskih aretacijah Ivana Zidarja (SCT), Dušana Črnigoja (Primorje) in Hilde Tovšak (Vegrad), sta bila SCT in Primorje pripravljena center zgraditi za 19,5 milijona evrov.

Od kod torej tolikšen porast stroškov? "Nov investicijski program poleg dejanske gradnje stavbe v povezavi z razpisom za izbiro izvajalca vključuje tudi druge stroške, povezane z gradnjo, posodobitve tehničnih sistemov in varnostne sisteme," odgovarjajo v Kontroli zračnega prometa, ki jo vodi Franc Željko Županič. Na ministrstvu za promet pa dodajajo, da je evropska komisija po letu 2006, ko je bil sprejet prvotni investicijski program, sprejela več predpisov, ki se nanašajo na organizacijo navigacijskih služb zračnega prometa in sistemov upravljanja. "Dejansko ne moremo govoriti o porastu stroškov, ampak o delno spremenjenih stroških, ki so zopet v okviru prejšnje vrednosti oziroma nekateri celo nižji," poudarjajo na ministrstvu, ki ga vodi Radovan Žerjav.

Kljub temu velja opozoriti na nekaj pomembnih dejstev. Tako je po naših informacijah večji del posodobitev tehničnih sistemov pri gradnji centra vključeval že prejšnji investicijski načrt. To bi potemtakem pomenilo, da so pravi razlogi za nekajmilijonsko podražitev vrednosti naložbe drugačni. Prav tako se ne zdi logično, da v Kontroli zračnega prometa odločitev o gradnji centra brez stolpa utemeljujejo tudi s "sumom, da je med izbiro izvajalca gradbenih del prišlo do nepravilnosti" in da bodo prav zaradi tega izdelali poseben investicijski program za gradnjo stolpa. "Vrednost razpisa za center za vodenje brez kontrolnega stolpa je seveda nižja v primerjavi z varianto s stolpom, zato v primeru ocenjene vrednosti celotne investicije ne gre za porast, ampak znižanje predvidenih stroškov," še dodajajo v Kontroli zračnega prometa.

Opaziti je tudi, da vlada večmilijonski podražitvi naložbe na letališču ni dala pretiranega poudarka. Tako so z vlade ob sprejemu investicijskega načrta sporočili le, da "so bile opravljene manjše spremembe dela programa, ki se nanaša na območni center kontrole zračnega prometa in je bil v osnovi povezan s kontrolnim stolpom". Dodatnih pojasnil o vrednosti projekta niso zahtevali tudi nadzorniki Kontrole zračnega prometa, ki jih vodi Marija Kozinc z ministrstva za promet, saj "družba ministrstvo tekoče obvešča o izvedbi projekta".

Kontrola zračnega prometa bo razpis za gradnjo centra objavila predvidoma do konca leta.