"Naj odgovorim z besedami Janeza Janše, ko so trije Janezi Janše vstopili v SDS: Več nas bo, prej bomo na cilju," je povedal Štefančič.

Ali avtor v svoji knjigi razmišlja o fenomenu njihovega preimenovanja?

Štefančič je bil lakoničen: "Janez Janša ne nastaneš, Janez Janša se lahko samo rodiš. To pojasnjuje vse zadrege s preimenovanjem, v katerem so vsi videli preveč pomena. Dejanje preimenovanja je bilo pomembnejše od pomenov, ki so jih temu dejanju pripisali." Knjiga tako govori najmanj o štirih Janšah, prvi se je iz Ivana preimenoval v Janeza že pred desetletji, preostali pozneje. Trije so umetniki in eden je politik, še več, je simbol politike, ki se je vmešala v vsa naša življenja, v vse njene pore, v naše najbolj intimno, zato je dobro, da so se tudi umetniki vmešali v politikovo življenje na enak način, kot se je politika vmešala v našega.

Avtor se ne otepa protislovij: sodobna umetnost po njegovem ne potrebuje več interpretacij, umetniki naj bi bili interpretacija samih sebe in brez tega jih ni mogoče razumeti. Toda "o njih ni mogoče nič reči, če ne veš, kako je umetnina nastala".

Zakaj sploh biografija, ko pa J. J. še zdaleč niso v letih obračuna?

Zato, pravi Štefančič, ker je danes zgodovina strukturirana drugače kot nekoč, čas se vrti hitreje. In njihove biografije imajo kljub velikim razlikam (rojeni v treh državah, v različnih obdobjih) številne skupne imenovalce: Rdeče brigade, Tita, razpad Jugoslavije, razpad ideologij, kolektivov, pa vznik novih. Tako pravzaprav nastopajo kot biografi tega razpadanja in novega nastajanja.

Knjiga (ki jo je izvrstno oblikoval studiobotas) je obilno obložena s fotografijami, vstavljena je tudi sestavljanka treh Janš, v njej pa kot v vsaki napeti knjigi, pravi Štefančič, tudi umirajo. Umre mačka, umre kokoš, "knjiga tako seže v slovenska srca".

Posneta je bila po resničnih dogodkih, saj je zgodba o Janezih Janšah tako lepa že sama po sebi, da ne potrebuje nobenega dodatka. S svojimi davnimi izjavami ("kriva je nafta", "teror je dekor", "gledalec je igralec") so anticipirali tako naftno krizo kot 11. september, tako položaj sodobnega umetnika, ki se mora obnašati kot terorist, če hoče preživeti na trgu, kot poznejše umetniške prakse.

So torej trije Janezi Janše bolj politični od politike same, bolj politični od Janeza Janše?

"Ko so se vmešali v politikovo življenje, je to delovalo šokantno, ko pa se je prej politika vmešala v naša življenja, to nikogar ni čudilo."