In če se nevarnosti vožnje pod vplivom alkohola večina vendarle zaveda, je nekaj povsem drugega, ko beseda nanese na telefoniranje med vožnjo. Gre za razvado, ki se je med vozniki tako množično razpasla, da so celo policisti nemočni. Med obema kršitvama pa je povezava - če namreč voznik telefonira med vožnjo, je to tako (kar je dokazala raziskava v Angliji), kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola!

Vožnja zahteva polni delovni čas

"Vožnja z avtomobilom zahteva poln delovni čas. To pomeni, da za volanom ne smete delati nič drugega," je priporočilo, ki pa ga upoštevajo le redki. Telefoniranje namreč na voznika vpliva na različne načine, predvsem pa mu zmanjša pozornost na dogajanje na cesti, spremeni se tudi način vožnje. Voznik zaradi telefona pogosto ne prilagodi hitrosti in se posledično prepozno odzove na zaviranje, ko se vozilo pred njim nenadoma ustavi. Reakcijski čas se tako podaljša, nesreča je pogosto neizogibna.

"Resen telefonski pogovor voznika povsem okupira. Dejstvo je, da človek ni sposoben hkrati opravljati dveh miselnih operacij. Če se nekdo torej intenzivno pogovarja po telefonu, ne spremlja dovolj dogajanja v prometu. Lani so Američani opravili celoletno študijo, v katero so zajeli 100 voznikov in njihove avtomobile opremili s tremi kamerami. Ko so analizirali posnete prometne nesreče, so ugotovili, da jih je 80 odstotkov povzročila voznikova nepozornost. Možgani vsako sekundo prejmejo deset posnetkov dogajanja med vožnjo, torej 600 na minuto. Če se pogovarjamo po telefonu, možgani teh posnetkov ne dobijo, se pravi, da lahko voznik nekaj spregleda, pogosto žal kakšnega otroka ali motorista," pravi Bojan Žlender s sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.

Telefon in vožnja ne gresta skupaj

Zanimivo, da slovenska zakonodaja telefoniranje med vožnjo dovoljuje, a le v primeru, če je v vozilo vgrajena naprava za prostoročno telefoniranje ali brezžična slušalka za eno uho, če vozniku pri tem ni treba fizično upravljati telefonskega aparata. A strokovnjaki pravijo, "da so pisci zakona iskali kompromis, saj bi s strokovnega vidika telefoniranje med vožnjo morali prepovedati. Tisti, ki bi to predlagal, pa bi bil v sporu z vsemi". Testi na simulatorjih so namreč pokazali, da ni pomembnih razlik, ali uporabljate prostoročni sistem ali telefonirate kot večina voznikov s telefonom v rokah. Bistvo je namreč, da človek ni sposoben hkrati opravljati dveh zahtevnih miselnih operacij, ampak jih dela eno za drugo.

Ker raziskave kažejo, da kar 57 odstotkov klicev opravimo med vožnjo, je edino pravilno in tudi varno, da se v primeru nujnega pogovora odpravimo na kakšno postajališče, ugasnemo vozilo in pogovor opravimo v miru. Kot nam je zaupal sogovornik, telefon in vožnja pač ne gresta skupaj.