Objava razpisa na portalu javnih naročanj ni bila potrebna?

Na vprašanje, zakaj niso upoštevali zakona o javnem naročanju, ki narekuje, da morajo javne institucije za storitve nad 20.000 evri v javni razpis, na mariborski univerzi odgovarjajo, da zakup medijskega prostora predstavlja izjemo od obveznosti izvedbe postopka oddaje javnega naročanja. Objava razpisa po mnenju rektorata tako na portalu javnih naročanj ni bila potrebna.

Kot piše Večer, se s takšno razlago Šoltes v načelnem mnenju ne strinja. Če za zakup medijskega prostora obstaja konkurenca in gre za odplačan posel, potem je po njegovih besedah treba spoštovati določbe, ki jih opredeljuje zakon o javnem naročanju, posebne izjeme pa ne pridejo v poštev. Šoltes pravi, da je težko govoriti o tem, da gre pri zakupu medijskega prostora za izjemo po prvem odstavku 18. člena zakona, na katerega se sklicuje univerza.

S pogodbo nismo kršili nobene določbe zakonodaje

Na univerzi pojasnjujejo, da je pogodba s Pristopom vredna 445.000 evrov brez davka na dodano vrednost, vir sredstev za plačilo obveznosti pa je razvojni sklad univerze in sredstva rektorata. Po zatrjevanju vodstva mariborske univerze je tudi pripravljen letni načrt zakupa medijskega prostora, razdeljen med številne tiskane in elektronske medije. Pred sklenitvijo pogodbe je o njej decembra lani razpravljal tudi kolegij dekanov in jo soglasno podprl.

Vodstvo univerze je tako prepričano, da s pogodbo ni kršilo nobene določbe zakonodaje. Po pisanju Večera pa na univerzi niso razkrili niti kakšna bo Pristopova provizija niti kolikšen bo pozitiven učinek sklenjene pogodbe, razen navedka, da bodo za enako vrednost dosegli večjo kakovost in kvantiteto medijskega zakupa ter dosegli svojo ciljno publiko. Šoltes pravi, da je univerza vsekakor revidiranec računskega sodišča in v prihodnje ne izključuje možnosti revizije.

V oglaševalskih agencijah so sicer prepričani, da je mariborska univerza izigrala zakon o javnem naročanju. Kot pravijo, se za posel niti niso imeli priložnost potegovati, saj niso bili ne obveščeni ne pozvani, da oddajo svojo ponudbo. Ob tem se mnogi tudi sprašujejo, čemu je univerzi za reklamiranje sploh treba namenjati tako zajetne vsote, še piše Večer.