Če bo vlada načrt tako kot lani sprejela konec maja, bo Dars to stalo najmanj dodatni milijon evrov. SCT je namreč v okviru odmevne, šest milijonov evrov vredne poravnave, s katero je državna družba za avtoceste poplačala del domnevno spornih terjatev gradbenega podjetja Ivana Zidarja za dela v predoru, Darsu ponudil tudi popust v višini milijon evrov za takojšnje nadaljevanje gradnje priključnih cevi. SCT v tem primeru ne bo treba umikati gradbenih strojev iz predora.

Popust po dostopnih podatkih velja do 10. marca. Če torej vlada do takrat ne bo sprejela sklepa, s katerim bi Darsu omogočila nadaljevanje gradnje, bo SCT od Darsa v primeru gradnje iztržil dodatni milijon evrov. Mimogrede, gre za znesek, s katerim bi lahko Dars pokril vse stroške sanacije drsečega betona v štirih trojanskih predorih. Prvi rok za popust, ki ga je postavil SCT, se je po naših podatkih iztekel že 18. januarja.

Na Darsu, ki ga vodi Tomislav Nemec, so pojasnili, da so vlado že devet dni prej - očitno neuspešno - pozvali k sprejetju sklepa, ki jim bo "omogočil izpeljavo vseh potrebnih upravnih postopkov, pogajanj z izvajalcev in izvedbo del". Dars pet mesecev pred uradnim odprtjem šentviškega predora še ni pridobil niti gradbenega dovoljenja.

Bo Dars torej začel z gradnjo druge faze še pred odprtjem dveh pasov v obeh ceveh predora za promet? "Gradnja se bo lahko nadaljevala še pred odprtjem, če bo to omogočila vlada s sprejemom ustreznih dokumentov," odgovarjajo na Darsu. Zavračajo navedbe, da gre v primeru gradnje kaverne, tretjega pasu v obeh ceveh in 80 metrov dolgega začetka priključka na Celovško cesto za zgrešeno naložbo. "Gradbena dela za izvedbo predvidene končne rešitve ne bodo ovirale predora skozi osnovni predorski cevi, brez gradnje 80 metrov priključnih cevi pa predor sploh ne bi bilo mogoče usposobiti za promet," pojasnjujejo na Darsu.

Kljub temu velja spomniti, da bi moral biti predor s po dvema pasovoma v obeh ceveh in brez priključnih cevi - takšen, kot bo poleti odprt za promet - po prvotni pogodbi zgrajen že konec leta 2006 za 47 milijonov evrov. Dars je nato pod pritiskom s SCT novembra 2006 podpisal dodatno pogodbo, s katero je brez javnega razpisa pristal na razširitev predora in gradnjo priključkov na Celovško cesto.

S tem je stroške predora, ki bi moral biti po novem roku prevozen do konca leta 2007, povišal na 70 milijonov evrov. Medtem je SCT Darsu izstavljal še dodatne račune v vrednosti več deset milijonov evrov zaradi domnevno nepredvidljivih geoloških okoliščin na območju, zahodno od Ljubljane, čeprav je prav Zidarjevo podjetje vrtalo tudi raziskovalni rov. Predor, ki je po podpisu dodatnih aneksov že dosegel ceno 120 milijonov evrov, še danes ni odprt za promet.

primoz.cirman@dnevnik.si