Da bodo z uvedbo vinjete, ki bi jo za vožnjo po nemških avtocestah plačevali le tujci, nastale številne težave, so se zavedali že pogajalci zadnje koalicijske pogodbe. Šef Krščansko-socialne unije (CSU) Horst Seehofer je s to zahtevo povzročil obilo glavobola vladnim koalicijskim strankam, ki morajo sedaj najti pot, kako izpolniti to predvolilno obljubo.

Najtežje bo zaobiti EU in njen skupni trg, na katerem ne sme biti diskriminacije oziroma ukrepov, ki bi zadevali le tujce. Nemci so si dolgo razbijali glavo, kako uresničiti predvolilno obljubo in se hkrati ne skregati z Evropo, sedaj pa verjamejo, da so našli rešitev. Vinjete bodo kupovali vsi, nemški vozniki pa bodo zaradi njih plačali manj davka na osebna prometna vozila.

Osnutek zakona o cestnini za osebna vozila, ki so ga predstavili konec oktobra, naj bi v proračunsko blagajno samo od vozil s tujo registracijo prinesel okoli 700 milijonov evrov, od katerih je potrebno odšteti okoli 195 milijonov evrov stroškov, ki jih bo povzročilo takšno pobiranje cestnine. Čisti izkupiček bo znašal okoli pol milijarde evrov, računajo v ministrstvu za infrastrukturo in promet.

Tujci bodo plačevali le za avtoceste

Tujci naj bi po njihovih predvidevanjih plačevali le za uporabo nemških avtocest, prvotnemu osnutku zakona, po katerem naj bi jim zaračunali tudi uporabo magistralnih cest, so nasprotovale obmejne turistične regije, ki se bojijo za svoj zaslužek. Vinjete za desetdnevno, dvomesečno ali letno uporabo bo mogoče kupiti preko spleta in na številnih prodajnih mestih, med drugim na bencinskih črpalkah.

Nemci bodo za razliko od tujcev očitno morali plačevati tudi za uporabo magistralnih cest in se bodo verjetno prisiljeni odločiti za letno vinjeto, ki naj bi glede na prostornino motorja in količino izpustov stala največ 130 evrov. Izračuni kažejo, da bodo nemški vozniki za avtocestne vinjete verjetno porabili okoli tri milijarde evrov letno, vendar jih bodo zaradi tega razbremenili pri davku na osebna motorna vozila.

Podražitve zvrnili na ramena voznikov

Nemški časopis Süddeutsche Zeitung je včeraj poročal, da osnutek sprememb zakona o davku na osebna motorna vozila sicer predvideva, da se bo davek zmanjšal za znesek, ki ga bodo nemški vozniki plačali za vinjeto, vendar pa bo na njihovih ramenih ostalo breme vseh morebitnih podražitev vinjet.

Finančni minister Wolfgang Schäuble je s tem ustregel zahtevam Bruslja, ki opozarja, da med obema omenjenima zakonoma, torej med uvedbo vinjete in davkom, ne sme biti neposredne povezave. Toda hkrati ni uspel uresničiti predvolilne obljube CSU, ki se je zavezala, da bodo cestne vinjete v resnici plačali le tuji vozniki, domačini pa se bodo po cestah, ki so jih zgradili s plačanimi davki, še naprej vozili brezplačno. Minister za promet je uvedbo takšne cestnine kljub temu označil kot smiselno in pravično, pobirati pa naj bi jo začeli v letu 2016.