Spektakularno vplutje v pristanišče je spremljalo več sto radovednežev. Ogromno razbitino bo sicer sedaj osem vlačilcev odvleklo še na njeno dokončno mesto, kar pa bi lahko trajalo več ur.

Vplutje v pristanišče je spremljal tudi italijanski premier Matteo Renzi, ki se je ob tem zahvalil ekipi, ki je poskrbela za transport do pristanišča - za izreden dosežek. »Kvalitetno delo številnih ljudi je omogočilo, da je Costa Concordia v edinstveni akciji prispela v Genovo,« je bil Renzi poln hvale.

Obenem je branil odločitev svoje vlade, da za uničenje Coste Concordie izbere Genovo in ne Piombina. »Piombino ne bi bil zmožen prevzeti Coste Concordie. A na Piombino ne bomo pozabili, saj bosta v kratkem tam uničeni dve vojaški ladji,« je dodal Renzi.

Genova je rojstni mesto Coste Concordie

Genova je sicer domače pristanišče Coste Concordie, saj so jo tam pred devetimi leti zgradili ter slovesno krstili in poslali na njeno prvo pot.

Skoraj štiri dni trajajoča pot Coste Concordie od otoka Giglio do Genove je potekala po načrtih, saj so bile vremenske razmere ugodne in morje mirno. Vlekli so jo štirje vlačilci, še deset ladij jo je spremljalo. Morski biologi, ki so jo spremljali, so že v soboto potrdili, da na poti ni prišlo do onesnaževanja okolja.

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie je bil inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov.

Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali. Pri tem naj bi sodelovalo približno 1000 delavcev. Proces naj bi se začel že v ponedeljek.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred Gigliom nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.