Uvedbo cestnin terja na Bavarskem vladajoča stranka CSU, manjša »sestra« vladajoče stranke CDU nemške kanclerke Angele Merkel. Kot predlaga, bi morala sicer cestnine plačevati le tuja osebna vozila, ki bi uporabljala nemške avtoceste. Avtoceste po vsej Nemčiji so sedaj brezplačne tako za Nemce kot za tujce.

Vodja CSU Horst Seehofer je s svojo idejo o uvajanju cestnin na nemškem političnem prizorišču precej osamljen, celo v CDU nad njo nikakor niso navdušeni. To je sicer tudi ena od spornih tem v koalicijskih pogajanjih med konservativno unijo CDU/CSU in socialdemokrati (SPD), saj so slednji odločno proti.

A sedaj je Seehofer dobil povsem nepričakovano podporo iz Bruslja. Evropski poslanec Michael Cramer iz nemških Zelenih je na evropskega komisarja za promet Siima Kallasa naslovil vprašanje, ali bi bila uvedba cestnin samo za tujce v skladu s pravili EU. Tako on kot večina ostalih je pričakovala jasen ne, saj bi bila to diskriminacija na osnovi državljanstva, a Bruselj je presenetil.

Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, so namreč v Bruslju ocenili, da bi bilo načeloma v skladu z evropsko zakonodajo, če bi se uvedle plačljive avtoceste tako za domače kot tuje voznike, a bi nato domače voznike oprostili plačila nečesa drugega in jim tako v bistvu plačano cestnino vrnili nazaj.

Načrt CSU namreč predvideva, da bi morali cestnino oziroma t.i. dajatev za vzdrževanje infrastrukture plačati vsi, domači in tuji vozniki. A Nemci bi bili obenem v zameno upravičeni do plačila nižjega davka na motorna vozila, kar bi v bistvu pomenilo, da na koncu niso plačali nič.

CSU je po nepričakovani podpori okrepila pritisk na SPD. Generalni sekretar stranke Alexander Dobrindt je tako danes poudaril, da vprašanje uvedbe cestnin za njegovo stranko ni stvar pogajanj. »Brez plačila cestnine za tujce koalicijske pogodbe ne bomo potrdili,« je poudaril. Tudi še aktualni nemški prometni minister Peter Ramsauer, ki prav tako prihaja iz vrst CSU, je pozdravil načelno zeleno luč komisije, ki jo je označil za »veter v hrbet« načrtom stranke.

V SPD pa zaenkrat ne popuščajo. »Cestnino za nemške voznike zavračam,« je dejal njihov strokovnjak za promet Sören Bartol. Ob tem je opozoril, da gre kompenzacija prek davka na motorna vozila predvsem na roke voznikom velikih avtomobilov z velikimi izpusti ogljikovega dioksida.