Zaradi pomanjkanja denarja je sicer število tistih, ki bodo svoje nogometne idole spremljali v živo na Poljskem in potem morda tudi v Ukrajini, občutno manjše kot na predhodnih svetovnih ali evropskih nogometnih prvenstvih, vključno s tistim, ki je leta 2002 potekalo na Japonskem in v Južni Koreji.

Tako vsaj ocenjujejo turistične agencije na Hrvaškem, ki se pritožujejo nad slabo prodajo nogometnih aranžmajev za letošnje evropsko nogometno prvenstvo na Poljskem in v Ukrajini.

Čeprav je zaradi finančnih omejitev le enajst odstotkov vprašanih potrdilo, da si bodo v živo ogledali vsaj eno tekmo, je raziskava GfK med hrvaškimi navijači potrdila staro resnico, da ljubezen do nogometne reprezentance ne pozna meja.

42 odstotkov vprašanih bi si pobrilo glavo, da bi šli zastonj na Euro

Za brezplačen ogled tekem in potne stroške do Poljske in Ukrajine si je 42 odstotkov hrvaških navijačev pripravljenih nemudoma pobriti glavo in si jo pobarvati v razpoznavne rdečo-bele hrvaške nacionalne barve.

Iz istega razloga bi jih 39 odstotkov zapelo državno himno pred milijonskim občinstvom, ne glede na svoje pevske sposobnosti. Slaba petina anketirancev je pripravljena steči po nogometnem igrišču med tekmo brez oblačil, zgolj ogrnjena z državno zastavo. Nekaj manj navijačev, 15 odstotkov, pa bi za brezplačen odhod na prvenstvo odigralo nogometno tekmo v tangicah na osrednjem zagrebškem Trgu bana Josipa Jelačića.

Nekaj manj kot polovica navijačev ali 42 odstotkov bi se odpravila na Poljsko in v Ukrajino brez centa v žepu, da bi le lahko podprli nogometno reprezentanco. Obenem bi se dve tretjini vprašanih zadovoljilo z evforijo navijanja za reprezentanco v dobri družbi in odličnem vzdušju doma ali v priljubljenem lokalu.

Dobra petina hrvaških navijačev pa je za GfK potrdila, da jih med nogometnim prvenstvom najbolj mika uživanje v komentarjih in analizah tekem ter v stavah o izidih.

V raziskavi je sodelovalo 200 navijačev, starih med 25 in 39 let.