V EU so pravice letalskih potnikov v primeru zamude letala, odpovedi leta, premestitve potnika v nižji razred in v primeru zavrnitve vkrcanja na letalo enotno urejene že od leta 2005. Potnikom so zagotovljene tudi pravice v primeru poškodovane ali izgubljene prtljage. Vendar pa imajo potrošniki težave pri uveljavljanju teh pravic, saj se pritožbe rešujejo predolgo.

S pravimi informacijami na pot

Na EPC potrošnikom svetujejo, da pred odhodom na pot poiščejo informacije, ki jim bodo pomagale reševati morebitne potrošniške zagate. Podatki mreže ECC-Net kažejo, da potrošniki še vedno ne poznajo v zadostni meri svojih pravic, ko na primer zamuja letalo, ko se izgubi njihova prtljaga oziroma jih na letališču pričaka poškodovana. Če se potrošniku zgodi katera izmed omenjenih situacij, naj začne urejati zadeve takoj na letališču. Kakšne pravice potrošnikom v letalskem prometu zagotavlja zakonodaja si potniki lahko preberejo v priročniku o pravicah letalskih potnikov oz. si na pametni telefon naložijo brezplačno aplikacijo za pomoč potnikom.