Cestni infarkt, ki se je minuli konec tedna zgodil na primorski avtocesti – nastajale so skoraj 20-kilometrske kolone – naj bi postal enomesečna stalnica. Toliko časa naj bi namreč Dars obnavljal poškodovano vozišče med Postojno in Uncem, promet pa bo v tem času potekal dvosmerno, a le po polovici avtoceste. Toda zakaj Darsovi delavci ne delajo v treh izmenah, da bi bil ta najbolj obremenjeni del slovenskega avtocestnega križa čim prej normalno prevozen?

Dars: Varnost na prvem mestu

Pri Darsu pravijo, da je izvajanje del v nočnem času odvisno od vrste dejavnikov in omejitev. V prvi vrsti izpostavljajo varnost uporabnikov in delavcev na gradbiščih, ki je v nočnem času precej zmanjšana, in poudarjajo, da delavci potrebujejo ustrezno osvetlitev, kar pa sočasno slepi voznike. Po navedbah Darsa gre v konkretnem primeru na odseku Postojna–Unec za linijsko gradbišče, kjer si faze daljinsko sledijo, zato je praktično nemogoče za tako kratek čas zagotoviti ustrezno osvetlitev vzdolž celotnega gradbišča. »Tu je še problematika povzročanja hrupa v nočnem času, ki moti okoliške prebivalce – imeli smo primer, ko je policija zaradi pritožb ustavila gradbišče. Predvsem pa moramo biti pozorni na kakovost izvedenih del, ki jo je v nočnem času bistveno težje zagotavljati,« so tisoč in en razlog proti nočnemu delu navedli pri Darsu.

Na vprašanje, zakaj ponoči ne izvajajo vsaj določenih rednih vzdrževalnih del, ki prav tako pogosto hromijo promet, pa so odgovorili, da na ministrstvo za infrastrukturo neprestano pošiljajo dopise s tovrstnimi predlogi, a jih doslej niso uslišali.

Dars bi dvignil dovoljeno hitrost

Tam so nam potrdili, da postavljanje zapor za vzdrževalna dela v nočnem času omejuje poseben pravilnik, ki pa nikakor ne velja za trenutno obnavljajoči se avtocestni odsek , kar se je napačno interpretiralo v nekaterih medijih. »Z Darsom in Direkcijo RS za ceste nov pravilnik že nekaj časa usklajujemo, da bi določili način prometnih zapor, na podlagi katerih bo tudi določena redna vzdrževalna dela mogoče izvajati v nočnem času. A nekatera dela se zaradi svoje narave ponoči ne morejo izvajati, izvajanje drugih je lahko omejeno zaradi hrupa, upoštevati je treba tudi zakonodajo s področja varovanja pri delu in ne nazadnje tudi nekoliko večje stroške izvedbe del,« so prepreke pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.

Dars naj bi tudi pritiskal na ministrstvo, da se v pravilniku spremeni najvišja dovoljena hitrost, ko potekajo gradbena dela. Trenutno velja omejitev na 60 kilometrov na uro, Dars pa si želi, da bi bili vozniki primorani zavirati šele pri 80 kilometrih na uro. A zdi se, da iz te moke ne bo kruha, kajti na pristojnem ministrstvu so prepričani, da je omejitev korektna, saj je treba pri tem upoštevati tudi varovanje gradbiščnih delavcev.