Kočevje.Z nekaj manj kot devetimi milijoni evrov bodo v Ribnici zgradili novo železniško postajo z večtirno mrežo odstavnih pasov za potniški in tovorni promet ter podhodom za pešce. Za dokončanje obnove železniške proge do Kočevja, namestitev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav ter ureditev nivojskih prehodov bi država morala zagotoviti še okoli 40 milijonov evrov. A v državnem proračunu ni zagotovljenih sredstev za obnovo preostanka proge, torej za odsek od Ribnice do Kočevja. Zato bo julija, ko bo minilo natanko 130 let, odkar je po progi peljal prvi vlak, mogoča le vožnja po obnovljenih tirih do Ribnice.

Slovenske železnice postavljajo pogoj

Župani od Škofljice do Osilnice, ki menjajoče se vlade tri leta opozarjajo na nujnost vzpostavitve primernih prometnih povezav do Ljubljane, poudarjajo, da bi morala država čim hitreje obnoviti vso železniško progo. »Slovenske železnice so bile jasne: če proge do Kočevja ne bo, ne bo razprave o ponovni vzpostavitvi potniškega železniškega prometa. Če nimajo zagotovljenega določenega števila potnikov, se jim vzpostavitev prometa namreč ne splača. Torej se to lahko zgodi le pod pogojem, da bo obnovljena proga do Kočevja,« je jasen kočevski župan Vladimir Prebilič, ki poudarja, da bi se z obnovitvijo proge sprostil promet na cesti Ljubljana–Kočevje. Da je potencial potniškega prometa v tej regiji velik, potrjujejo tudi v Slovenskih železnicah. »Na podlagi vseh zbranih podatkov – o zanesljivosti, ugodni ceni, času potovanja, primerljivem z drugimi oblikami prevoza, številu dnevnih migrantov – menimo, da je uvedba potniškega prometa na omenjeni progi prava odločitev,« je povedal Janez Krivec iz Slovenskih železnic.

Prebilič se ne bo vdal

Prebilič bo skupaj z župani, vključenimi v območno razvojno partnerstvo Pokolpje, skušal poiskati drugo rešitev: »Tudi v območnem razvojnem partnerstvu imamo sredstva, ki so namenjena obnovi železniške proge. Dogovorili smo se, da se bodo razpoložljiva sredstva sprostila za nadaljnjo rekonstrukcijo in nove pogodbe.« Koliko denarja bi za obnovo železniške proge lahko namenili iz programa Pokolpje, ni znal povedati nihče od pristojnih. Analize Slovenskih železnic kažejo, da bi vlak iz Kočevja v Ljubljano v prometnih konicah pripeljal bistveno hitreje kot avtobus. V jutranjih in popoldanskih konicah namreč načrtujejo neposredne povezave med krajema, tako da bi vlak v Ljubljano lahko pripeljal v sedemdesetih minutah, avtobus pa v teh delih dneva vozi od ure in pol do dveh ur.