»Pa saj trikrat prej pridem peš kot s to počasno trolo,« je oni dan šoferju mestnega avtobusa očitajoče zabrusila potnica srednjih let, ki je vstopila pri postajališču Drama, njen končni cilj pa je bil Bavarski dvor. Njena opazka sicer ni bila daleč od resnice, vendar šofer s počasnostjo ni imel nič. Glavni vzrok zanjo je bila namreč gneča na Bleiweisovi cesti, po kateri zaradi obnove Slovenske ceste že slab mesec spet vozijo mestni avtobusi. Spomnimo, od oktobra do božičnih praznikov je mestni avtobus namesto po Slovenski z velikimi zamudami že ovinkaril po vzporednih cestah.

Do nadaljnjega po Bleiweisovi

A vsi tisti, ki so verjeli napovednikom na avtobusnih postajališčih, da bo obvoz za 18 prog mestnega avtobusa veljal le do petka, so se krepko ušteli. »Kje pa!« se je direktor Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) Peter Horvat odzval na vprašanje, ali bodo mestni avtobusi spet vozili po ustaljenih tirnicah. »Imeli smo odločbo za obvoz do 31. januarja, zdaj čakamo, da nam z mestne občine pošljejo novo. V skladu z odločbo pa bomo spremenili tudi napovednike,« je pojasnil Horvat. Do kdaj bo trajal obvoz, ki je mestne avtobuse čez središče mesta po uradnih podatkih LPP upočasnil za deset minut – v praksi pa se ob konicah po Bleiweisovi prebija še precej dlje –, direktor LPP ni vedel.

Na mestni občini pa so nam pojasnili, da bodo odsek med Gosposvetsko cesto in Šubičevo ulico obnavljali do 9. maja, prav toliko časa – do dokončanja vseh del – pa bo trajala tudi popolna zapora osrednjega dela Slovenske ceste. A tudi ta datum še ni zacementiran, saj bo – pravijo pri mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet – marsikaj odvisno od poteka morebitnih nadaljnjih arheoloških izkopavanj in vremenskih razmer.

Odločitev, da bo središče za avtobuse zaprto do konca vseh del na Slovenski cesti, je tudi za poznavalce razmer na mestni občini presenetljiva, saj naj bi marca na Slovenski cesti zaključili urejanje komunalne infrastrukture in se lotili zunanje ureditve z novimi tlaki in drevoredom. Takrat pa naj bi, vsaj tak je bil prvotni dogovor, po tem delu Slovenske ceste spet zapeljali tudi mestni avtobusi.

Prihodnji teden o novi prometni ureditvi

A marsikaj se lahko še spremeni prihodnji teden, ko naj bi vendarle padla tudi dokončna odločitev, kakšna bo po obnovi prometna ureditev osrednjega dela Slovenske ceste. Odločitev, ali bo to območje za pešce, cona 30 ali tako imenovani skupni prometni prostor (shared space), ki ga sicer naša zakonodaja še ne pozna, naj bi potrdil župan Zoran Janković.

Eno pa je vendarle jasno: razmišljanja, da bi iz osrednjega dela Slovenske ceste umaknili večino avtobusnih linij LPP, bržkone ne bodo padla na plodna tla, saj sedanji prisilni obvoz avtobusov po vzporednih cestah nazorno kaže, kako bi takšna odločitev ohromila javni potniški promet. S tem se strinja tudi Peter Horvat: »Da bi bila Slovenska cesta popolnoma brez javnega prevoza, tudi na mestni občini ni bilo nikoli govora. Obstaja interes, da vsaj glavne proge ostanejo, saj se sicer lahko zgodi, da mestno središče ne bi bilo več tako živahno, kot je sedaj. V središču je namreč veliko mladih, ti pa se večinoma vozijo ravno z avtobusi.«

Po njegovem mnenju bi lahko s Slovenske ceste kvečjemu preusmerili kakšno manjšo avtobusno linijo, na primer 3G na Bleiweisovo cesto, toda s tem po drugi strani – razmišlja Horvat – spet ne bi nič storili za zmanjšanje prometa po Slovenski cesti.

Vanja Alič