Debeljak je poudaril, da v primeru, ko se preveč ukvarjamo s sedanjostjo, lahko pozabimo na prihodnost. Zato je izpostavil pet trendov, ki bodo po njegovih besedah v prihodnosti oblikovali poslovno okolje. Med temi je najprej izpostavil digitalno komuniciranje.

Nova digitalna tehnologija bo v prihodnosti še močneje vplivala na poslovno okolje, zato morajo podjetja že sedaj oblikovati koncepte digitalnega poslovanja, to pa so v Mercatorju storili že lani, je pojasnil Debeljak. Dodal je, da se že sedaj polovica nakupov tekstila v Veliki Britaniji opravi tako, da se pred nakupom ponudba razišče na internetu.

Podjetja morajo po njegovem mnenju posebno pozornost nameniti trajnostnemu razvoju in odgovornemu ravnanju do okolja. Zadnja krizna leta so sicer okoljsko odgovornost potisnila na stran, v prihodnosti pa bo to po Debeljakovih napovedih postal pomemben trend. Pri tem je poudaril pomen kredibilnost, ki jo morajo podjetja dokazati z dejanji in ne zgolj besedami. Poudaril je tudi, da bodo okoljski stroški v prihodnosti "zelo jasno izraženi in jih bodo podjetja morala plačevati, zato je o tem potrebno že sedaj razmišljati".

Trend, s katerim se soočamo v zadnjih letih je tudi izjemno nihanje cen osnovnih surovin, do katerega po Debeljakovem mnenju prihaja zaradi neravnovesja na trgu surovin ter kartelizacije, ki še dodatno povečuje nihanja.

Pomemben trend prihodnosti je tudi energetska samozadostnost. Debeljak je dejal, da se velik del svetovne energije pridobiva v jedrskih elektrarnah, ki pa po nedavni nesreči v Fukušimi postajajo vedno manj priljubljene, cene nafte pa naraščajo zaradi nemirov v Arabskih državah. Pogoj za gospodarsko uspešnost držav v prihodnosti je zato dostop do energetskih virov ter čim večja energetska samozadostnost.

Kot zadnjega izmed trendov je Debeljak izpostavil demografske spremembe. Starostna struktura prebivalstva v Ameriki in Evropi se spreminja, posledično pa velik del neaktivega prebivalstva z rednimi dohodki postaja vedno pomembnejši potrošnik. V prihodnosti bodo zato "zanimive vse panoge povezane s starejšimi ter zdravstveno podporne storitve", je napovedal Debeljak. V Evropi je to nekaj, kar bo imelo pomemben potencial, pa o tem sedaj nihče ne razmišlja, je poudaril Debeljak, ki meni, da morajo podjetja že sedaj razmišljati o omenjenih spremembah.