Podjetju Costa Cruises, ki ima v lasti križarko Costo Concordio, v nesreči katere je umrlo že 11 ljudi, nekaj čez 20 pa jih še pogrešajo, grozi skupinska tožba v ZDA. Dve ameriški odvetniški firmi in potrošniško združenje Codacons so za BBC potrdili, da bodo v imenu potnikov proti podjetju vložili tožbo.

V skupinski tožbi (k njej je pristopilo že 100 potnikov) bodo za vsakega potnika na Costi Concordii zahtevali vsaj 120 tisoč evrov odškodnine. Odvetnik Mitchell Proner je za britanski BBC povedal: "V Miamiju bomo v imenu vseh žrtev na ladji do naslednje srede vložili skupinsko tožbo."

Kip Marije in Jezusa, ki so ju rešili iz kapelice na križarki. (Foto: Reuters)

Potniki bodo zahtevali kompenzacijo za zdravstveno oskrbo, ki jo bodo še potrebovali, izgubo prihodkov, pa tudi odškodnino za duševne bolečine, ki so jih utrpeli, ko so skušali pobegniti s potapljajoče se ladje.

Nekateri bodo zaprosili za nekaj več kot 100 tisoč evrov, medtem ko bo nekaj zahtevkov višjih od milijona.

V podjetju Costa Cruises so se že odzvali na prihajajočo tožbo in dejali, da razumejo odziv potnikov. "Na tožbo se bomo odzvali v zastavljenem roku, a se bomo za sedaj skušali osredotočiti na tragedijo, ki se je pripetila."

Tiskovni predstavnik podjetja pa je potrdil, da so vsem potnikom že poslali pisma, v katerih so jih prosili, naj naredijo okviren seznam izdatkov in škode, ki so jo utrpeli zaradi nesreče, da bi jim lahko čim prej začeli vračati sredstva za nastalo škodo.

(Foto: AP)

Predsednik Codaconsa Marco Ramadori pravi, da ponudba Coste Cruises ni zadovoljiva. "Povrnili bi vsoto za letalsko vozovnico, kot da bi nekdo zamudil letalo ali izgubil prtljago. Tega se ne da primerjati."

Po nekaterih poročilih so potniki ob nakupu kart za križarjenje podpisali pogodbo, da bo kakršen koli sodni postopek potekal po italijanskih zakonih, a je Proner vendarle optimističen, da bo ameriško sodišče primer sprejelo. "Ameriško sodišče ima dolgo tradicijo varovanja pravic, poleg tega pa je Costa v lasti ameriškega podjetja. Na ladji je bilo 120 Američanov, ki bodo zahtevali pravico.“

(Foto: Reuters)

V zadnjih dneh so bili evropski mediji polni zgodb o kapitanu Francescu Schettinu, ki ga podjetje obtožuje velike napake v presoji, saj je s križarko plul veliko preblizu obale. Kapitan je trenutno v hišnem priporu, vse obtožbe pa zanika. Podjetje je v Italiji že sprožilo postopek civilne tožbe zoper njega.

Proner pa meni, da vse odgovornosti vendarle ne gre prelagati na kapitana. "Enostavno je reči, da je kapitan deloval sam. Obstajajo pa sumi, da je bil manever, kakršnega je skušal storiti prejšnji petek, nekaj običajnega v podjetju. Na ladji bi moralo biti več rešilnih jopičev, in kje za vraga so bili alarmi? V času Titanika takšna napaka morda ne bi bila nenavadna, v času tehnologije, v kakršnemu živimo danes, pa je težko reči, da radarji niso opazili skale. Napaka je morala biti tudi v sistemu, ki je dopustila, da se takšna tragedija pripeti."

Reševalci so medtem potrdili, da se bo iskanje še 20 pogrešanih nadaljevalo, dokler ne bodo pregledali vsak kotiček ladje. Iskalna akcija se je sicer nadaljevala tudi ponoči. Potapljači trenutno preiskujejo globino okoli 14 metrov, z eksplozivom pa odpirajo tiste dele ladje, do katerih do sedaj niso mogli.

Poročila o premikih ladje niso spodbudna, saj naj bi se vsako uro premaknila za nekaj milimetrov, s čimer povzroča resno zaskrbljenost okoliških prebivalcev. Če bi namreč razbila skalo, na katero je trenutno naslonjena, bi se lahko potopila v globlji del morja, kjer bi lahko počili rezervoarji z nafto, kar pa bi pomenilo eno najhujših ekoloških groženj sicer izredno čistemu predelu Mediterana.