Verusio je Schettina namreč za rešetke postavil zaradi skrbi, da bi skušal vplivati na priče ali prirejati dokaze, ena od možnosti pa je bila še, da bi morda skušal pobegniti v tujino. Preiskovalna sodnica pa je prepričana, da je Schettino že priznal ključno zadevo: da je ladjo usmeril proti čerem in bil tako odgovoren za povzročitev nesreče, v kateri je življenje do sedaj izgubilo enajst ljudi.

(Foto: AP)

In dovolj je dokazov, ki potrjujejo, da so ta manever načrtovali: Patrizia Tievoli, sestra vodje strežbe Antonella Tievolija, edinega člana posadke, ki sicer živi na otoku Giglio, je na svojem facebook profilu le nekaj minut pred nesrečo objavila, da bo Concordia plula blizu dela obale, na katerem stoji njihova hiša. Prav tako pa so že potrdili, da je Schettino malo pred tem izključil signal, ki satelitu v vsakem trenutku sporoča natančen položaj ladje, najverjetneje z namenom, da skrenitve z običajne poti in približevanja obali ne bi opazili.

Reševalci ponovno na krov Coste Concordie, kjer bodo iskali še več kot 20 pogrešanih

Schettino je preiskovalni sodnici priznal, da je želel pozdraviti (temu rečejo "inchino“) družino vodje strežbe in pa svojega predhodnika Marila Palumbo. Dodal je, da je nekaj podobnega storil že večkrat in da mu računalnik ni pokazal čeri, na kateri je ladja nasedla. Kasneje pa je priznal, da je za to čer vedel že prej, da je ta manever naredil že večkrat in da je tokrat očitno zamudil z zavojem. Ko je ladja plula mimo, so na obali večkrat priredili zabavo, prihod ladje so napovedali s signali in sirenami, turisti na otoku so v pozdrav pihali v vuvuzele, pomorščaki pa so se na čolnih in jadrnicah ladji čisto približali.

Na sedežu podjetja o takšnih "tradicionalnih“ manevrih ne vedo nič, zgražanje glavnega menedžerja Coste Crociere Pierluigija Foschija pa je videti zlagano in neiskreno. Nekateri celo menijo, da je bil manever eden od načinov oglaševanja podjetja in križarke.

(Foto: AP)

V javnost je prišel tudi zanimiv pogovor med uslužbencem obalne straže Gregorjem De Falcom in kapitanom Schettinom, v katerem je slednji bolj ali manj priznal odgovornost za brodolom, večkratno povzročitev smrti in odhod z ladje, ko je bilo na njem še več sto, če ne tisoč potnikov. Za vse to mu grozi do 15 let zaporne kazni.