Ministrstvo je v petek izrazilo mnenje, da uprava Darsa k projektu odstranitve cestninskih postaj pristopa tako, da ga ne bi bilo treba izvesti, zato pa da so tudi pretirane ocene o stroških odstranitve. Kot smo poročali včeraj, je resorni minister Zvone Černač v pogovoru za sobotno Delo dejal, da bi se Dars dalo voditi bolj učinkovito, dogajanje okoli cestninskih postaj pa ocenil za "nagajanje".

Pri Darsu pa so na svoji spletni strani sporočili, da je dejstvo, da brez cestninskih postaj in novega delujočega sistema elektronskega cestninjenja ne morejo cestniniti tovornih vozil. "Prihodki od cestninjenja teh vozil pa predstavljajo pomemben delež prihodkov družbe, ki so v veliki večini namenjeni odplačevanju najetih kreditov za zgraditev in obnovo avtocestnega omrežja," pišejo pri Darsu.

Končno vrednost bi bila znana ob sklenitvi pogodb z izvajalci

Ocena vrednosti rušitve cestninskih postaj ob hkratni uvedbi elektronskega cestninjenja za tovorna vozila (28 milijonov evrov) je nastala na podlagi projektne dokumentacije, ki so jo izdelali za to pooblaščeni strokovnjaki. "Končna vrednost omenjenega projekta pa bi bila znana, tako kot v vseh drugih primerih, šele ob sklenitvi pogodb z izvajalci, izbranimi v postopku javnega naročanja," opozarjajo.

V okviru delovne skupine za preureditev cestninskih postaj, ki jo sestavljajo predstavniki družbe in pristojnega ministrstva, je bila v luči prizadevanj za čimprejšnji začetek izvedbe pilotnega projekta preureditve čelne cestninske postaje Log predlagana preučitev možnosti skrajšanja postopkov oddaje del, vendar po mnenju Darsa omenjena možnost v danih okoliščinah ni izvedljiva. "Dars je namreč družba, ki je pri svojem delovanju zavezana zakonodaji s področja javnega naročanja," so zapisali v Darsu in dodali, da "to pomeni, da mora postopke izpeljati ne le strokovno, temveč tudi zakonito, kar med drugim pomeni, da mora tudi spoštovati zakonsko predpisane roke".

Brez ustreznih tehničnih zmogljivosti

Glede ministrovih navedb za časnik, da lahko Dars z lastnimi strokovnimi viri in tehnologijo opravi okoli štiri petine del pri odstranitvi v lastni režiji, pa Dars pravi, da za to ne razpolaga z ustreznimi tehničnimi zmogljivostmi.

V Darsu trdijo, da ne zavlačujejo s projektom preureditve cestninskih postaj, in poudarjajo, da je "družba zavezana k predpisanim postopkom javnega naročanja, da nima večine potrebnih resursov, še zlasti ne tehničnih, da bi to lahko naredila sama".

Černač je za časnik še dejal, da bi že sprejel odločitev o sistemu cestninjenja tovornega prometa, če bi imel možnost o tem odločati. In sicer bi bila odločitev takšna, da bi v roku dveh let dobili sistem za cestninjenje v prostem prometnem toku, ki ga v nekaterih sosednjih državah že imajo, in to brez dodatnih zadolžitev.