Raymond ob pomoči sonca v enem poletu 600 kilometrov

V okviru sejma sta bili podeljeni dve nagradi. V počastitev 200. obletnice Berblingerjevega poskusa preleta Donave je mesto Ulm priredilo tekmovanje, ki se ga je udeležilo 36 tekmovalcev, vrednost nagrad pa je bila sto tisoč evrov.

Eric Raymond iz Kalifornije, ki že nekaj let živi v Sloveniji, je bil med tremi nagrajenci. Z enosedežnim jadralnim letalom na solarni pogon sunseeker II je v treh urah preletel 160 kilometrov.

"Sem pionir v uporabi fotovoltaičnih celic v letalstvu, saj se s tem ukvarjam od leta 1986. Leta 1990 sem z letalom na solarni pogon preletel Ameriko, leta 2009 pa velik del Evrope. Sunseeker II lahko samostojno vzleti, kot energijo uporablja le sonce, pri tem mu pomagajo fotovoltaične celice, baterije in elektromotor. Denar bom porabil za končanje prototipa dvosedežnega letala na sončno energijo, ki bo sposobno v enem poletu preleteti najmanj 600 kilometrov," je povedal Raymond, ki ima podjetje Solarni Horizont.

Lindbergh v roke Boscarolu in Žnidaršiču

LEAP (Lindbergh Electric Aircraft Prizes) je podelil dve nagradi in obe sta dobili slovenski podjetji. Ustanovitelj LEAP je Eric Lindbergh, vnuk Charlesa Lindbergha, ki je prvi preletel Atlantik. V komisiji za podelitev nagrad sta bila tudi potomec izdelovalca cepelinov Wolfgang von Zeppelin in monaški princ Albert II. Pipistrelovo letalo taurus electro je osvojilo nagrado za najboljše električno letalo, Luka Žnidaršič pa za najboljši sistem - električni pogon FES.

Jedro pogona je majhen, lahek, a izredno zmogljiv brezkrtačni elektromotor, ki se namesti v nos jadralnega letala skupaj z zložljivim propelerjem. Letalu omogoča vzlet in tudi ko je že v zraku, lahko ob vključitvi pogona preleti še sto kilometrov. "Nagrada potrjuje to, kar pripovedujem, in mi pomaga pri prodoru na trg nemških in drugih izdelovalcev letal," pravi Žnidaršič, ki ima podjetje LZ Design.

Ivo Boscarol, Pipistrel, je dobil Lindberghovo nagrado za električno letalo taurus electro, ki dokazuje, da postaja električno letalstvo enakovredno tistemu na fosilna goriva.

Pipistrel je dobil nagrado za dvosedežno električno letalo, ki je že v serijski prodaji, zaradi sistema, ki omogoča letenje neodvisno od javnega električnega omrežja. V Pipistrelu so namreč razvili posebno prikolico, ki ima sončne celice za proizvajanje električne energije.

"Na sejmu smo zbudili veliko zanimanja in dobili tudi nova naročila. Eric Lindbergh, ki mi je izročil nagrado, je povedal, da so do leta 2007 ljudje mislili, da je električno letenje konceptualno sicer možno, a le kot draga igračka.

Potem ko je Pipistrel predstavil prvo serijsko izdelano dvosedežno električno letalo, ki je imelo enake zmogljivosti kot letalo na bencinski pogon in ga je mogoče kupiti po enaki ceni, pa se razmere na področju letalstva spreminjajo. Električno letalstvo postaja enakovredno letalstvu, ki za pogon uporablja fosilna goriva," je povedal Ivo Boscarol.