V kategoriji novice je nagrado za najboljšo fotografijo prejel (do nedavnega sodelavec Dnevnika) Matej Povše, v kategoriji šport Mitja Kamplet, v kategoriji narava in okolje Samo Vidic, v kategoriji kultura in zabava Kaja Brezočnik, v kategoriji ljudje pa Aleš Gregorič.

Nagradili so tudi reportaže. V kategoriji novice je bil nagrajen Matic Zorman, v kategoriji narava in okolje Matjaž Tančič, v kategoriji kultura in zabava pa Voranc Vogel. Simon Chang je bil nagrajen v dveh kategorijah: šport in ljudje.

Častnih omemb žirije so bili deležni: Dnevnikov sodelavec Bojan Velikonja in Matjaž Panjan (novice), Roman Šipič (šport), Peter Gedei in Mojca Cvirn (narava in okolje), Boštjan Pucelj (kultura in zabava) ter Mitja Ličar in Tomaž Bevk (ljudje).

Žirijo so poleg predsednika, ruskega fotografa Jurija Kozireva (Noor Images) sestavljali še Gaia Tripoli (International Herald Tribune), Emilio Morenatti (The Associated Press) in Jerome Sessini (Reportage by Getty). Na natečaj je prispelo 3336 fotografij.

Nocojšnje podelitve nagrad se je od članov žirije udeležil le Morenatti, ostali pa so se zaradi različnih obveznosti opravičili. Na prireditvi so tako predvajali video z njihovimi komentarji. Sessini je poudaril, da so prejeli veliko fotografij, ki so bile predelane v Photoshopu, nekatere so morali zaradi prevelike "manipulacije" celo izključiti iz ocenjevanja. Po Sessinijevih besedah je naloga fotoreporterja, da prikaže resnico in ne, da s postprodukcijo zmanipulira resničnost.

Tripolijeva je opozorila, da si mora fotoreporter vzeti čas za neko zgodbo, se spoznati z ljudmi, zato ni dovolj le, da naredi nekaj posnetkov. Predsednik žirije Kozirev pa je pogrešal več fotografij iz lokalnega okolja. Slovenija se mu zdi čudovita država z zanimivo zgodovino, zato se sprašuje, zakaj fotografi ne izkoristijo tega potenciala.

Moneratti je komentiral določene fotografije iz posameznih kategorij, ob čemer je poudaril, da v vseh kategorijah prednjačijo črno-bele fotografije. Določene fotografije po njegovih besedah šele v barvah dobijo svoj pomen. Pogrešali so tudi več dogodkov iz vsakdanjega življenja, ki bi jih predstavil "dober pripovedovalec".

Zorman se je zahvalil prebivalcem Gaze, ki so ga spustili v svojo intimo. Nagrado jemlje kot motivacijo za naprej, svoj namen pa je z reportažo dosegel že, če se bo kdo nad fotografijami iz begunskega taborišča vsaj za kratek čas zamislil.

Eržen je za STA potrdil mnenje Moneratiija, ki je dejal, da je na sliki prepoznal usodo "izgubljene generacije". Obrazi in atmosfera so po Erženovih besedah ujeti v trenutku brezizhodnosti. Fotografija, ki je na videz brezčasna, obenem ponuja tudi presek sedanjega družbenega stanja.

Fotografski natečaj poteka v okviru Festivala novinarske in dokumentarne fotografije Slovenia Press Photo, ki ga letos Zavod za promocijo fotografije SPP pripravlja že četrto leto. Natečaj za profesionalne in zahtevne amaterske fotografe je priložnost za pregled najboljših fotografskih dosežkov preteklega leta, so sporočili organizatorji festivala.