Nemudoma po aretaciji je kapitan v telefonskem pogovoru prijatelju povedal, da so ga vodilni v podjetju silili, da je z ladjo plul tako blizu obale, kjer se je nato pripetila nesreča, sta v sredo poročala italijanska časnika La Repubblica in Corriere della Sera. Ker je Schettino klical prijatelja na tožilstvu, so oblasti pogovor snemale, a zaradi poteka preiskave ta ne bo prišel v javnost, poroča CNN.

(Foto: AP)

"Bila je moja napaka"

"Zaletel sem se v skalo, ki se je, tako se je zdelo, skoraj nalepila na ladjo, a to je bila moja napaka,“ je Schettino dejal za 126 strani dolg zapisnik. "Ne vem, kaj naj rečem. Bil sem prepričan, da s plovbo tako blizu obale ne bo nikakršnih težav,“ je pojasnil kapitan. Po pričevanju enega od članov posadke pa je Schettino ob trku zaklel in zakričal, da skale ni videl. Kapitan je še zavrnil namige tožilstva, da je plul s preveliko hitrostjo. "Nikakršne omejitve ni. Pluli smo tako hitro, da bi v pravem času prišli do Savone.“ Schettino je pred sodiščem še zagovarjal odločitev, da potnikov s križarke ne evakuira nemudoma. "Kam naj bi jih poslal? Moral sem se prepričati, da ladja ne more več pluti. Nisem bil pripravljen tvegati življenja 4000 potnikov,“ je dodal.

Padel na rešilni čoln ali pobegnil z ladje?

Povedal je, da je bilo na križarki stanje kaosa in da je potnikom pomagal v rešilne čolne, nenadoma pa se je zavedel, da je tudi sam v enem od njih. "Nisem se vkrcal nanj. Padel sem in pristal na njegovi strehi,“ je še enkrat ponovil, kar je v prejšnjih dneh že večkrat poudaril. To njegovo zapriseženo izjavo pa na laž postavlja njegov pogovor s prijateljem, saj mu je dejal, da se je, ko se je ladja začela nagibati, odločil, da jo bo tudi sam zapustil, kot je poročal italijanski časnik Corriere della Sera.

Kapitana, ki zapusti ladjo, ko so na njej še potniki, je težko zagovarjati, je prepričan italijanski kriminalni odvetnik Ugo Meucci, ki pa ne zagovarja Schettina. "To je zelo neugoden položaj, naš zakon je tukaj zelo strog. Tveganje je za kapitana zelo veliko,“ je pojasnil in dodal, da Schettinu grozi 15-letna zaporna kazen.

(Foto: AP)

"Pomirjen sem s seboj"

Schettino že od nesreče dalje vztraja, da je njegov delodajalec točno vedel, kaj se dogaja med nesrečo. "Razpoka je bila ogromna,“ je prijatelju po telefonu, ki so mu prisluškovali, povedal kapitan. "Vse, kar je sledilo, sem storil najbolj profesionalno, kar sem lahko. To lahko poskrbi vsaj za iluzijo, da sem pomirjen s svojo vestjo.“ Prijatelju je še zaupal: "Ponosen sem na dejstvo, da smo rešili skorajda vse potnike. Šel sem naokrog in jih pobiral iz vode. Pomirjen sem s seboj.“ Za zaključek mu je še zatrdil, da nikoli več ne želi iti na ladjo.

Spregovoril tudi lastnik

Kapitan ladje Costa Concordia, ki je pred slabima dvema tednoma nasedla pred toskansko obalo, je deležen vse večjih pritiskov in obtožb. Pristojne italijanske oblasti odgovornost za nesrečo pripisujejo Schettinu, lastnik ladje pa je medtem razkril, da se je kapitan skušal dogovoriti o enotni zgodbi, da bi se s tem zaščitil. Poveljnik italijanske obalne straže, admiral Marco Brusco, je med današnjim zaslišanjem v senatu v Rimu dejal, da je za nesrečo "zagotovo" odgovoren Schettino.

Če bi pravočasno opozoril na nesrečo, bi se verjetno izognili smrtnim žrtvam. Kapitan je ob nesreči izgubil "dragoceno uro časa" za rešitev potnikov in članov posadke, je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa menil Brusco. Hude očitke na račun kapitana je izreklo tudi ladijsko podjetje Costa Crociere, ki je lastnik ponesrečene križarke. Kot je v senatu povedal izvršni direktor podjetja Pierluigi Foschi, se je skušal Schettino dogovoriti s podjetjem o enotni zgodbi glede poteka nesreče, da bi se razbremenil krivde, kar pa je Foschi zavrnil. "Schettino je hotel državnim tožilcem povedati, da je ladja po izpadu elektrike na krovu trčila ob čer," je dejal Foschi.

Podjetje je tudi zavrnilo navedbe Schettina, da mu je eden od vodilnih dejal, naj pelje po začrtani poti v bližini otoka Giglio, ki je bila nato usodna za ladjo. "Tega manevra nismo odobrili. O tem nismo bili obveščeni," je še dejal Foschi. Podjetje odgovornost za nesrečo v celoti pripisuje kapitanu in ne želi prevzeti stroškov sodnega procesa in mu plačati odvetnika. Schettina, ki je trenutno v hišnem priporu, so minuli teden suspendirali.

V torek so potapljači našli 16. truplo, še toliko jih je pogrešanih. A upanja, da bi koga izmed pogrešanih še našli, je vse manj. Kot je dejal vodja italijanske civilne zaščite Franco Gabrielli, je prišel čas, ko bo potrebno priznati, da ni več upanja za preživele. "Postopoma bo potrebno sprejeti, da v teh pogojih ni več upanja za preživetje," je dodal Gabrielli, ki vodi akcijo iskanja. Po njegovih besedah reševalci ne preiskujejo le ladje same, pač pa tudi morsko dno.

Potapljačem sicer precej težav povzročajo organski odpadki in kemikalije z 290 metrov dolge ladje, saj predstavljajo nevarnost za njihovo zdravje, je še povedal Gabrielli. Pristojne toskanske oblasti so denimo v vodi okoli ladje ugotovile visoko koncentracijo čistila tensid.