Po poročanju italijanskih medijev v akciji sodelujejo štiri ladje. Sodelavci nizozemskega podjetja so se medtem povzpeli na premec ladje, bliže k ladji pa so premaknili tudi ploščad z opremo za prečrpavanje goriva. S prečrpavanjem goriva sicer naj ne bi začeli pred soboto. Po navedbah italijanskih oblasti bi lahko prečrpavanje goriva trajalo dva tedna.

Medtem so tudi že določili prvih šest rezervoarjev, iz katerih bodo začeli prečrpavati gorivo. Gre za rezervoarje, ki se nahajajo v lahko dostopnem delu ladje. Po besedah vodje italijanske civilne zaščite Franca Gabriellija bo, ko bodo ti rezervoarji enkrat izpraznjeni, na ladji le še polovica goriva. Hkrati s prečrpavanjem goriva iz ladje bodo v Costo Concordio črpali vodo, da bi ohranili ravnotežje plovila. Obenem bodo zavarovali okolico ladje, če bi slučajno prišlo do izlitja goriva.

Zeleno luč za prečrpavanje goriva je v ponedeljek dala italijanska civilna zaščita, potem ko so potrdili, da je ladja stabilna in da ni nevarnosti, da se potopi.

V razbitinah odkrili truplo

Iskanje pogrešanih se nadaljuje. Potapljači so danes, enajst dni po nesreči, v razbitinah ladje odkrili še eno truplo, s čimer se je število smrtnih žrtev povzpelo na 16, še najmanj 16 ljudi pa pogrešajo, je povedal vodja civilne zaščite Gabrielli.

Generalni državni tožilec v Toskani Beniamino Deidda je danes odgovornost za nastalo situacijo pripisal ladjarskemu podjetju Costa Crociere. "Delodajalec je odgovoren, zato je treba pogledati odločitve, ki jih je podjetje sprejelo," je dejal Deidda, ki ga danes povzemajo italijanski mediji.

Tožilec je ob tem namignil na dejstvo, da je podjetje Francesca Schettina, ki je trenutno v hišnem priporu, postavilo za kapitana. Tudi glede varnosti in organizacije so bili "problemi in neverjetna lahkomiselnost", je bil po poročanju nemške tiskovne agencije dpa kritičen Deidda.

Skozi labirint potopljene ladje

Potapljači, ki preiskujejo nasedlo Costo Concordio, se morajo prebijati skozi labirint na pol potopljenih hodnikov in prostorov, obstaja pa tudi nevarnost, da bo ladja zdrsnila v morske globine. Zdaj reševalci trdijo, da zrak znotraj ladje "ni za dihanje", vodja gasilcev Enio Aquilino pa ga je primerjal z vonjem polnega hladilnika, potem, ko je teden dni ugasnjen.

Kljub temu, da delajo v zelo težkih pogojih, pa potapljači dosegajo rezultate, čeprav nesrečne – znotraj ladje so včeraj našli še dve trupli, tako da se je število žrtev zdaj povzpelo na petnajst, uradno pa ostaja pogrešanih sedemnajst ljudi, čeprav bi lahko bila ta številka tudi nekoliko višja, saj se je pokazalo, da na ladji nekaj ljudi ni bilo prijavljenih.

Vse o nesreči križarke si lahko preberete tukaj.

Trupli dveh žensk so našli v potopljenem delu ladje, potapljači pa so se do njiju prebili potem, ko so s pomočjo eksplozivov naredili prehod v ta del ladje.

Pri lastniku Costa Concordie, podjetju Costa Cruises, so razmišljali, da bi ladjo popravili, zdaj pa kaže na to, da bo nekdanja mediteranska lepotica končala na odpadu.

Danes so s Costa Concordie pričeli prečrpavati gorivo

Schettino obtožuje lastnika križarke, ta krivdo vali na kapitana

Transkript: Kako se je kapitan Schettino izmikal ukazom, naj se vrne na ladjo