Šesto smrtno žrtev so našli na drugi palubi na pol potopljene ladje, so po poročanju tujih tiskovnih agencij povedali reševalci. Gre za moškega, ki je imel na sebi rešilni jopič, zaradi česar sklepajo, da gre za potnika in ne člana posadke. Na ladji je bilo v času nesreče 4200 ljudi.

(Foto: AP)

Potapljači, ki iščejo morebitne preživele, so morali danes spričo valov, zaradi katerih se ladja, sicer centimeter za centimetrom, premika, reševanje prekiniti. Proti popoldnevu se je vreme izboljšalo, morje pa se je umirilo, tako da je lahko delo znova steklo.

Vendar pri nasedli ladji obstaja tudi zelo velika nevarnost za okolje oziroma morje in obalo ter tamkajšnjo favno, na kar je danes opozoril italijanski minister za okolje Corrado Clini. Zato je po njegovem mnenju nujno hitro posredovanje. "Cilj je preprečiti iztekanje goriva. Delamo na tem vprašanju," je pred novinarji v Rimu poudaril minister.

Podobnega mnenja, da gre za "tempirano ekološko bombo", je tudi župan otoka Giglio, ob obali katerega je nasedla Costa Concordia, Sergio Ortelli. "Za zdaj ni prišlo do nobenega iztekanja, a gre za ekološko časovno bombo, ki jo stalno spremljamo," je poudaril.

Na 114.500 ton težki ladji naj bi bilo 2380 ton goriva, za zdaj pa o iztekanju ne poročajo. Danes so začeli postavljati vodne ovire, ki bi omejile morebitno izlitje, poleg tega pa so lastniki ladje po poročanju francoske tiskovne agencije AFP najeli nizozemsko podjetje Smit za črpanje goriva z ladje. To naj bi steklo v nekaj dneh.

Amaterski posnetek razkriva dogajanje

Po spletu pa je dan po tragični nesreči zaokrožil amaterski posnetek, ki odkriva, kaj se je na ladji dogajalo med evakuacijo potnikov in članov posadke z rešilnimi čolni. Posnetek je nastal v mraku, na njem pa je možno slišati kričanje potnikov. "Moj bog, sedaj me je resnično strah," je rekel od njih.

Družba Costa Crociere, lastnica luksuzne ladje za križarjenja, je v nedeljo priznala, da je 51-letni kapitan ladje Francesco Schettino naredil nekaj napačnih presoj. Sedaj je v priporu v kraju Grosseto v osrednji Italiji, saj naj bi bil po mnenju tožilstva begosumen.

Direktor družbe Pier Luigi Foschi je danes ponovil, da je za nesrečo kriva "človeška napaka" na strani kapitana, saj je ladja po njegovih besedah lani uspešno prestala vse varnostne in tehnične preglede. Glavna skrb družbe je po njegovih besedah zdaj zagotoviti varnost potnikov in posadke kot tudi preprečiti iztekanje goriva. Nesreča naj bi družbo po prvih ocenah stala med 85 in 95 milijonov dolarjev.

Kapitan, ki mu očitajo krivdo za nesrečo, naj bi med drugim ladjo zapeljal preblizu obali, poleg tega pa je plovilo zapustil, preden so bili rešeni vsi potniki. Kot danes poroča italijanski časnik Corriere della Sera, naj bi kapitan tako blizu obale otoka Giglio zapeljal, ker naj bi želel razveseliti vodjo strežbe na ladji. Ta namreč prihaja z otoka Giglio.

(Foto: AP)

Schettino naj bi se po poročanju Corriere della Sera, ki se sklicuje na očividce, malo pred nesrečo vodjo strežbe Antonella Tievolija poklical na palubo in mu dejal: "Poglej Antonello, smo čisto blizu tvojega Giglia."

Časnik pri tem pojasnjuje, da bi moral Tievoli teden dni pred plovbo Coste Concordie na dopust, a je moral ostati na krovu, ker zanj niso našli zamenjave. Kapitan pa naj bi mu s plutjem blizu Giglia zato želel narediti neke vrste uslugo.