"Neevropske države davek razumejo kot neposreden napad na svojo suverenost," je v kanadskem Montrealu poudaril Tyler. "Nihče si ne želi trgovinskih vojn. Zdi se mi, da se države pripravljajo na to možnost, a to ni neizogibno," je menil.

Uredba EU, ki je začela veljati s 1. januarjem, določa, da morajo vsi letalski prevozniki, ki letijo čez njeno območje, plačati za emisije, ki jih ob tem proizvedejo. Unija želi z uredbo spodbuditi letalske družbe k zmanjševanju emisij, in sicer da bodo preklopili na okolju bolj prijazne vire energije ali pa zmanjšali porabo goriva.

Tyler je mnenja, da bi se morala EU zavzeti za globalni pristop k temu vprašanju v okviru Mednarodne organizacije civilnega letalstva (ICAO), ki je specializirana agencija ZN. Ta naj bi na svoji naslednji generalni skupščini, ki bo čez 18 mesecev, predstavila svoj načrt zmanjševanja izpustov ogljikovega dioksida. "Kar lahko naredi EU, je, da implementacijo svoje sheme odloži do takrat," je poudaril Tyler.

IATA predstavlja okoli 240 letalskih družb, ki opravijo okoli 84 odstotkov vsega letalskega prometa.