Tudi pri avtomobilih je bila slika podobna. Celo največji proizvajalci so imeli v svoji ponudbi le nekaj različnih avtomobilov, pri čemer si že ob omembi znamke približno vedel, kakšne štirikolesnike izdelujejo. Danes je vse pomešano in vse večje znamke nudijo avtomobile v tako rekoč vseh razredih, ti pa so se namnožili podobno kot zgoraj opisani okusi sladoledov in se razcepili v podrazrede kot že opisane različice zgolj čokoladnega. Zdi se, da so tako rekoč nedotakljivi in samo za izbrane znamke ostali samo še višji avtomobilski razredi, pri čemer še vedno mislimo na tiste, ki jih je moč redno ozreti tudi na naših cestah, in ne na kakšne luksuzne eksote. Praktično vsi omenjeni izbranci pa so, ko so prvič zavili iz svojih standardnih okvirjev limuzin, kakega karavana, kupeja in morda še športnega vozila, paleto najprej obogatili s tako imenovanim športnim terencem. Pri BMW je bil to pred 15 leti na osnovo serije 5 postavljen štirikolesno gnani X5, ki je kmalu dobil vrsto manjših ali podobnih sorodnikov in navdušil prenekaterega kupca. Nas pa je zanimalo, kako se danes, ko je na cestah že tretja generacija, ta obnese v primerjavi s tistim klasičnim, klenim BMW, ki ga zagotovo najbolje pooseblja serija 5.

Rečeno, storjeno. Priznamo sicer, da smo o smiselnosti primerjave sprva malce dvomili, a so dvomi med testiranjem in spoznavanjem obeh vozil odpadali tako hitro, kot bo v prihajajočih dneh odpadlo suho listje z dreves. Ker gre v obeh primerih za avtomobila, ki nudita ogromno udobja in užitka med vožnjo in sta obenem skorajda natanko enake dolžinske mere (4,90 : 4,89 metra v korist limuzine), je odpadel prvi. Ker smo na test oba dobili v različici xDrive, se pravi s štirikolesnim pogonom (da, po novem je X5 na voljo tudi z dvokolesnim), je odpadel drugi. Ker sta bila oba opremljena z 2-litrskim dizelskim motorjem, pri čemer X5 z močnejšim z 218 konji (160 kilovati), limuzina pa s 184 konji (135 kilovati), kar se ob 310-kilogramski razliki v teži (2115 : 1805 kilogramov) avtomobilov in zaradi oblike ter s tem zračnega upora pri voznih zmogljivostih izniči (X5 za pospešek do stotice potrebuje 8,2 sekunde in doseže končno hitrost 220 km/h, limuzina pa 8,1 sekunde in 228 km/h), je odpadel tretji. In tako naprej do odličnih osemstopenjskih samodejnih menjalnikov ter precej podobne opremljenosti obeh vozil (številni varnostni pripomočki od ABS in ESP do zračnih blazin in zaves, avtomatske klimatske naprave, pnevmatik »runflat«, tempomata, velikega osrednjega prikazovalnika…).

Pravzaprav smo z vsem naštetim vse bolj prihajali do spoznanja, da sta si avtomobila kar precej podobna. K temu je še dodatno pripomoglo dejstvo, da nudita izjemno udobne sedeže, s katerih smo tudi po daljših vožnjah vstali celo bolj spočiti, kot smo se vanje pred tem usedli, in za voznika zelo podobna »komandna pulta«, ki se razlikujeta le v majhnih podrobnostih, v obeh primerih pa sta izjemno urejena, kakovostna, dostopna, lepa in kar je podobnih pridevnikov, ob tem pa osrednji sistem, ki je že pravi mali osebni računalnik, preko katerega upravljamo tako rekoč vse funkcije avtomobila z izjemo same vožnje, deluje v slovenskem jeziku.

No, seveda razlike med avtomobiloma, in to precej konkretne, vsekakor so. V prvi vrsti že zaradi zasnove vozil: v športnoterenskem X5 se sedi višje, v klasično limuzinski seriji 5 nižje, v prvem je več prostora za glavo, kar se pozna predvsem pri višjih potnikih na zadnji klopi, ob tem pa ima zaradi oblike karoserije tudi zmogljivejši (650 : 520 litrov) in predvsem za večje kose lažje dostopen prtljažnik, katerega pokrov se za nameček priročno deli na dva dela: na manjšo polico spodaj in zajetnejši kos z zadnjo šipo zgoraj. Razlika je tudi med samo vožnjo, pa čeprav smo na cesti pričakovali večjo, a nas je X5 tu resnično presenetil. V primerjavi s predhodnikom je namreč izjemno napredoval, saj ne daje občutka, da sedimo za volanom ogromne gmote – nagibanj v ovinkih je precej manj, niti med sunkovitimi zaviranji pa ni neprijetnega občutka kot pri nekaterih, predvsem malce starejših velikih športnih terencih, ko človek misli, da ga bo kar katapultiralo s koles, bodisi same potnike bodisi celotno kabino. A da ne bo pomote: limuzina kljub vsemu omogoča bolj dinamično vožnjo in bolj pristen občutek vožnje po tračnicah. Pa še konkretno manj goriva porabi, saj se zadovolji s 6,8 litra dizla na 100 kilometrov, medtem ko jih X5 popije 8. Je pa res, da je večji in težji ter ima močnejši motor…

In ko smo že pri razlikah, z njimi tudi zaključimo. Pri ceni namreč niso zanemarljive: 63.900 evrov bi odšteli za BMW X5 25d xDrive, 51.450 evrov pa za limuzinski BMW serije 5 520d xDrive. Tudi o tem pa več v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si