Pijan čelno trčil v avtomobil

Na severovzhodnem koncu Štajerske, na lokalni cesti v Zgornjem Gasteraju je skoraj sočasno prišlo do še ene nesreče šolskega avtobusa. Voznik avtobusa, ki je po nesreči napihal 0,13 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka (za poklicne voznike velja ničelna toleranca), ni vozil dovolj pazljivo, hitrosti pa ni prilagodil razmeram na cesti. Ko je avtobusu z osmimi otroki iz Osnovne šole Jožeta Hudalesa iz Jurovskega Dola nasproti pripeljal avtomobil, je voznik avtobusa začel zavirati, na poledeneli cesti pa ga je zaneslo proti avtomobilu, v katerega je čelno trčil. » Nihče od otrok ni bil poškodovan, prav tako ne voznik avtobusa, voznica avtomobila pa se bo še odločila, ali bo po ogledu sama poiskala zdravniško pomoč,« nam je precej srečen izid nesreče opisal Miran Šadl z mariborske policijske uprave. Otroke so kmalu po nesreči odpeljali v šolo, policisti pa bodo voznika kazensko ovadili. Štajerski policisti bodo poleg tega zaradi poledenele ceste sprožili prekrškovni postopek tudi zoper vzdrževalca ceste.

Natanko pred enim tednom je na strehi v obcestnem jarku končal tudi avtobus z enajstimi potniki v Prekmurju. Zdrsnil je z zasnežene ceste, ki ni bila niti splužena niti posuta s soljo ali peskom. Med osmimi otroki v avtobusu sta se poškodovala dva dijaka, izmed treh odraslih potnikov pa sta jo v nesreči skupila prav tako dva.

Kako varni vozniki in avtobusi vozijo otroke?

Vodja sektorja za vozila in voznike na agenciji za varnost prometa Tomaž Svetina po včerajšnji dvojni nesreči šolskih avtobusov voznike slednjih poziva, da prevoz raje odpovejo, kot da otroke izpostavljajo nevarnosti. »Direktor agencije je zaradi izrednih vremenskih razmer že pred časom svetoval, naj se vozniki izognejo prevozom, ki niso nujni. Enako velja za voznike šolskih avtobusov. Če niso prepričani o varnosti, naj raje rečejo, da ne morejo peljati, kot da otroke, sebe in tudi tiste, ki jim bodo morali priti na pomoč, izpostavljajo nevarnosti,« svetuje Svetina.

Glede voznikov in avtobusov, ki jim starši zaupajo svoje otroke, Svetina pravi, da za njih veljajo enaki standardi in predpisi kot drugod po Evropi. Tako glede tehničnih značilnosti vozil kot tudi preverjanj, ki jih morajo vozniki opraviti, preden smejo sesti za volan avtobusa, polnega otrok.

Predpisi so torej strogi, vprašanje pa je, kako se izvajajo v praksi. Na Primorskem so denimo policisti konec lanske spomladi voznika avtobusa z osnovnošolci na izletu zasačili z 0,28 miligrama alkohola v litru zraka. Ko so čez nekaj dni opravili manjši izredni nadzor med vozniki avtobusov v Piranu, so ustavili še tri avtobuse in prav pri vseh odkrili več nepravilnosti (tudi slabe zavore, neustrezne vzmeti in dodatno vgrajene sedeže).

Posebno poglavje so ceste, predvsem lokalne, za katere so odgovorne občine, vsaka pa njihovo vzdrževanje in zimsko čiščenje organizira po svoje. A po mnenju Svetine delo zimskih služb ni slabo, saj je v zakup treba vzeti tudi izredne vremenske razmere. Pomembnejša se mu zdi ažurnost pri zapiranju odsekov, ki za promet sploh niso primerni.