V letošnjem tretjem letu poslovanja potniškega prometa zanimanje med ladjarji za Koper narašča, kljub temu pa so v luki lani zabeležili največji poskok v številu prihodov potniških ladij in potnikov. V Koper je namreč priplulo devet različnih potniških ladij, kar je pomenilo 53 prihodov in 25.000 potnikov, je pojasnil Babič Lani je luko obiskala tudi največja 220 metrska potniška ladja Veendam (s 1266 potniki, ladjarja Holland America line), ki se je kadarkoli privezala v koprskem pristanišču.

Letos pričakujejo, da bo v Koper prispelo približno 20.000 turistov, kar je nekoliko manj v primerjavi z lanskim letom, se bo pa povečalo število prihodov potniških ladij na nekaj več kot 60 prihodov. Število potnikov bo po Babičevih besedah manjše predvsem zato, ker so izgubili ladjo The Emerald, ki je lani z desetimi prihodi pripeljala 10.000 potnikov.

Letos so po Babičevih besedah pridobili ladjarje iz najprestižnejšega razreda skupin, kot sta Royal Caribbean in Carnival z zahtevnejšimi potniki, ki lahko na drugačen način prispevajo k večji dodani vrednosti storitev ob prihodu ladij, saj bodo velika referenca za nadaljnja pogajanja z ladjarji, meni Babič. Sicer pa v luki pričakujejo ladje vseh velikosti in se ne nameravajo osredotočili le na manjše ali prestižne ladjarje.

Glede narodnostne strukture turistov v luki ugotavljajo, da s potniškimi ladjami v Koper prispe največ francoskih in britanskih turistov. Po Babičevih besedah so potniki predvsem Evropejci, letos pa pričakujejo tudi nekoliko več ameriških turistov. V Kopru pa naj bi že izstopili tudi turisti iz Daljnega vzhoda. Struktura potnikov naj bi bila v največji meri odvisna od trga, na katerem ladjar ponuja oziroma prodaja storitev. Zaradi same zemljepisne lege pa je Koper velikokrat povezan z Benetkami, saj največ potniških ladij odhaja in prihaja v luko ravno iz Benetk, je še pojasnil Babič.

V koprski luki želijo po Babičevih besedah izkoristiti predvsem ugodno geografsko lego in zanimanje ladjarjev, saj menijo, da je Slovenija lepa in varna ter, da potnikom ponuja veliko zanimivosti. Na to naj bi nakazoval tudi podatek, da so ob prvih letošnjih prihodih potniških ladij zabeležili 65-odstotno udeležbo izletov in ekskurzij vseh prispelih potnikov, kar je po Babičevih besedah mnogo višji delež kot ga dosegajo v drugih pristaniščih.

Ob prihodu v Koper poleg osmih prodajnih mest s spominki in turističnimi informacijami potnike pričakata tudi maskoti Kopra - kozica in harmonikar. Letošnja novost je tudi dnevni časopis, ki ga prejme vsak potnik in v katerem lahko najde informacije o dogajanju v mestu in okolici na dan prihoda v Koper. Prav tako ponuja informacijo o ustanovah, vrednih ogleda, kot so muzej, Pretorska palača, zvonik in druge. Določenim ladjam pripravijo tudi dodatne aktivnosti, kot so degustacije vin, vodeni ogledi Kopra in zaledja, nakupovalne ture, vožnja s turističnim vlakcem in druge aktivnosti.

Vizija potniškega terminala v Kopru je po Babičevih besedah postati vodilno matično pristanišče za potnike iz Srednje Evrope. "Za kar potrebujemo tudi ustrezno infrastrukturo, kot sta primeren terminal in obala, da lahko ladjarjem ponudimo kvaliteten servis, kot jim ga tudi obljubljamo," je dejal Babič. Pojasnil je, da je idejna zasnova bodočega potniškega terminala že izdelana, trenutno pa pridobivajo potrebna soglasja in projektne pogoje. Nov potniški terminal je predviden v prostorih in istih gabaritih sedanjih skladišč 7 in 8, ob ploščadi potniškega terminala. Želijo si, da bi z gradnjo začeli še letos, saj bi bil terminal tako vsaj delno pripravljen za naslednjo sezono. To po Babičevih besedah pričakujejo tudi ladjarji, ki so v pripravljenosti za Koper za leti 2010 in 2011.

Sicer pa se industrija križarjenja po Babičevih besedah izredno hitro razvija in doživlja velik uspeh, še posebno v Evropi in Sredozemlju. "Prvič zato, ker se vedno več Evropejcev odloča za križarjenja, drugič pa zato, ker se v Evropi odpira vedno več novih destinacij zanimivih za križarjenja," meni Babič. Ladjarji po njegovih besedah ob tem vidijo svojo priložnost in tržno nišo, zato se takoj odzovejo. Prav to naj bi dokazovalo tudi dejstvo, da bo svetovna flota potniških ladij do leta 2011 povečana za 47 novih potniških ladij. "Poleg tega ne gre le za povečanje števila potniških ladij, temveč tudi povečanja velikosti potniških ladij z njihovimi zmogljivostmi sprejemanja števila potnikov," je zaključil Babič.