Po besedah državnega sekretarja Helmuta Hartmana gre za izjemno pomemben dokument, ki je tematsko pa tudi časovno zelo dobro umeščen v reforme, ki se jih je lotila Slovenija. Gre za dokaj konkretne smernice, ki jih OECD predlaga Sloveniji na konkretnih področjih, ki zadevajo finance ter ureditev državne in javne uprave. Pri načrtovanih spremembah bo ta dokument služil kot dobra osnova, meni Hartman.

Referendumski sistem povzroča težave pri izvajanju reform

Cilji, ki jih predlaga OECD, se po besedah državnega sekretarja prekrivajo s cilji vlade, zapisanimi v koalicijski pogodbi. Poleg tega pa so predstavniki OECD izpostavili še referendumski sistem, ki povzroča težave pri izvajanju reform, pa tudi organizacijo javnega sektorja in financ, je navedel državni sekretar.

Priporočila sta ministru za pravosodje in javno upravo Senku Pličaniču, njegovim sodelavcem in generalnemu direktorju direktorata za proračun na finančnem ministrstvu Bojanu Pogačarju predstavila namestnik generalnega sekretarja OECD Yves Leterme in vodja pregleda javne uprave za Slovenijo Caroline Varley.

OECD po besedah Letermeja med drugim priporoča, da Slovenija okrepi sposobnost strateškega načrtovanja. Zagotavljanje jasne strateške vizije, ki je v praksi izvedljiva, zahteva učinkovito pripravo strategije in njeno izvedbo, poudarja OECD. To pa po mnenju organizacije zahteva močnejše povezave med strateškim načrtovanjem in pripravo proračuna ter enostaven postopek priprave in sprejema proračuna.

Revidirati je treba zakonodajni okvir, ki uraje vprašanje referenduma

Med priporočili je tako med drugim tudi izboljšanje postopka parlamentarnega nadzora nad proračunom. OECD Sloveniji priporoča, da razvije ustreznejše ravnovesje na področju odgovornosti med parlamentarno zakonodajo in izvršnimi navodili. Revidirati pa je treba zakonodajni okvir, ki ureja vprašanje referenduma, priporoča organizacija.

Svetuje tudi premislek, kako bi obnovili in poživili socialni dialog. Glede uslužbenskega in plačnega sistema pa OECD priporoča izvedbo strategije načrtovanja delovne sile za državno upravo ter spremembo trenutnega okvirja nagrajevanja posameznih uslužbencev. Caroline Varley je med drugim izpostavila še nujnost motivacijske strategije za zaposlene, ki morajo začutiti, da so cenjeni in potrebni.

Slovenija je reformo javne uprave že začela izvajati

V. d. generalne direktorice direktorata za javni sektor Mojca Ramšak Pešec je glede priporočil na področju javne uprave pojasnila, da je Slovenija reformo javne uprave že začela izvajati. Z nastopom te vlade se je prva faza reorganizacije javne uprave, ki jo priporoča tudi OECD v smislu združevanja področij delovanja za bolj uspešno in učinkovito delo, po njenih besedah že zgodila.

Tej prvi fazi pa bodo sledile nadaljnje faze reorganizacije javne uprave. Druga faza je v teku in pomeni nadaljnje združevanje vladnih služb, nova organizacija združenih ministrstev, do konca leta pa je predvidena tretja faza, kjer se bo pregledala struktura in vsebinska področja in možne medsebojne povezave tudi drugih organov v sestavi, javnih agencij in določenih javnih zavodov, je povedala Mojca Ramšak Pešec.

Na področju reforme uslužbenskega in plačnega sistema v smislu izboljšav bodo podana priporočila in cilji, katerim naj bi reforme sledile, po njenih besedah zelo dobrodošle. Ne samo kot nekaj novih ciljev, ampak kot potrditev že postavljenih smeri izboljšav, ki si jih je vlada že zadala v strateških dokumentih. Na osnovi teh bodo pripravljene zakonodajne novosti do konec letošnjega leta, je pojasnila.

Gre za bolj fleksibilen plačni sistem

Na področju uslužbenskega sistema je izpostavila priporočilo za bolj učinkovit uslužbenski sistem v smislu ciljnega vodenja zaposlenih. Kar po njenih besedah pomeni vodenje dela, neposredno povezava med konkretnimi nalogami posameznega javnega uslužbenca v kontekstu širših ciljev tako ministrstva kot vlade in v tem smislu vrednotenje dela posameznika. Pri plačnem sistemu gre predvsem za bolj fleksibilen plačni sistem, v smislu večje pristojnosti predstojnika pri določitvi plače posameznika tako ob zaposlitvi, kot ob odločanju o povečanju plače, večjega variabilnega dela plače, manj avtomatizmov pri določitvi plače.

Mojca Ramšak Pešec je v zvezi z razliko med priporočili in dejanskim stanjem glede nagrajevanja uslužbencev na novinarsko vprašanje pojasnila, da so priporočila OECD dana v smislu sistemskega urejanja. Stanje na področju nagrajevanja javnih uslužbencev je po njenih besedah začasno in ni optimalno. Zagotovila pa je, da so ti interventni ukrepi začasni in da bodo sistem po izhodu iz krize spremenili, da bo bolj motivacijski in fleksibilen.

Z ministrstva pa so danes sporočili, da je Slovenija osvojila odlično drugo mesto s projektom informacijske podpore postopkov priprave predpisov. Podelitev nagrad s področja odličnosti v javni upravi bo v ponedeljek na sedežu Generalne skupščine Združenih narodov v New Yorku.