Vrednotenja se spreminjajo, sicer pa je ključno upravljanje, meni minister za finance Janez Šušteršič. To bo v skladu s smernicami Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD), je zagotovil, profesionalizirano in transparentno.

Spomnimo, holding bo vodila tričlanska uprava, ki jo bo nadziral devetčlanski nadzorni svet, sestavljen iz predstavnikov vlade in političnih strank, imenoval pa ga bo državni zbor. Tričlanska uprava holdinga bo imela pod sabo tri izvršne direktorje, ki bodo vodili družbe z omejeno odgovornostjo - Slovenske strateške naložbe, Slovenske naložbe za prestrukturiranje in prodajo ter Slovenske nepremičninske naložbe. Poleg omenjenih treh družb bo imel holding v lasti še Družbo za upravljanje, ki bo imela v lasti dva sklada - Alternativni sklad portfeljskih naložb in Alternativni sklad strateških deležev. Prvi bo zaupan upravljalcu, in če v predlogu piše, da bo upravljalca izbirala vlada, je Šušteršič na včerajšnji predstavitvi predloga sprememb upravljanja državnega premoženja dejal, da ga bo izbrala uprava holdinga. Gre le za eno od "podrobnosti", ki jih na ministrstvu očitno še niso povsem dorekli.

Tako na primer minister za finance tudi ne vidi razloga, da bi se moral holding zadolževati, priznal pa je, da je to stvar, ki jo bo še treba doreči, če bi se na primer pojavile potrebe po dokapitalizaciji družb, ki jih bo holding upravljal. Glede dokapitalizacije NLB je dejal, da bo skrbni pregled končan do sredine junija, 30. junij pa ostaja rok, do katerega mora dati vlada regulatorju jasna zagotovila in načrte, kaj bo storjeno.

Po Šušteršičevih besedah bo holding tisti, ki bo pobiral dividende družb v lasti države - teh bo letos predvidoma 80 milijonov evrov. Koliko naj bi v proračun države prinesle dividende na delnice v lasti države, pa se bo treba še dogovoriti. Ali bo holding, ki bo organiziran kot delniška družba, državi izplačeval dividende, še ni jasno, je pa Šušteršič prepričan, da bi lahko holding čez nekaj let sam kotiral na borzi. Če bo premoženjski sklad nekaj prodal, sredstva ne bodo šla v proračun, ampak bodo ostala v skladu in bodo namenjena ponovnemu vlaganju, je še pojasnil Šušteršič in dodal, da bo to "premoženjska rezerva države".

Podrobnosti, katere naložbe so za državo strateške in katere portfeljske, bo dorekla strategija, s pripravo katere pa Šušteršič ne pričakuje večjih težav. Kot je dejal, ta ni "tako zelo zapletena", imeti pa mora dve zadevi, to je klasifikacijo naložb in določena načela upravljanja za strateške naložbe. Šušteršič je še povedal, da državi ni treba delati strategije za vsako podjetje posebej, meni pa, da bi bilo prav, da vlada to strategijo sprejme in da holdingu mandat.

katja.svensek@dnevnik.si