Udeleženci parade so se začeli ob 12. uri zbirati v Metelkova mestu. Povorka se je ob 13. uri ob glasbi in z bobni odpravila po ljubljanskih ulicah, ob 14. uri pa je potekal sklepni program na Kongresnem trgu. Navzočim sta spregovorila ljubljanski župan in častni pokrovitelj Parade ponosa 2012 Zoran Janković ter solastnica lokala Cafe Open Barbara Rajgelj.

Rajgljova je pojasnila, da je po padcu družinskega zakonika na referendumu želela prenehati z zagovorništvom človekovih pravic. "Sicer bi izgubila smisel, bi pa pridobila mir," je povedala in dodala, da jo je "malodušje" kmalu zapustilo, saj da se ne želi pridružiti "pasivni večini, ki je s svojo tiho privolitvijo pomagala glasni Katoliški cerkvi in slovenski desnici zrušiti zakon, ki nikomur od njih ni nič jemal".

S padcem družinskega zakonika ostajajo številne pravice privilegij večine, je sporočilo Parade 2012. "Parada ponosa pa ostaja prvovrsten politični dogodek, ki mu v poplavi različnih partikularizmov ne gre le zase, ampak za skupno," navaja sporočilo.

Janković: Od kod toliko sovraštva?

Opozarja, da "v družbi brez solidarnosti vsak prej ali slej pride na vrsto". Centri politične in družbene moči najlažje upravljajo z družbo, če vezi med ljudmi trgajo korak za korakom, del po del, trak za trakom, opozarjajo v društvu Parada ponosa.

Ljubljanski župan Zoran Janković se je med nagovorom vprašal, od kod toliko sovraštva. Ponovil je, da je zagovornik družinskega zakonika in zagotovil, da bo ta "prišel v veljavo prej ali slej". Po njegovih besedah ima vsak pravico, da si izbere svojo pot, nihče pa nima pravice, da po kateri koli osnovi deli ljudi.

Predstavnik društva Parada ponosa za stike z javnostmi Teo Radetić je o geslu parade povedal, da je Slovenija letos nazadovala kot družba v dajanju človekovih pravic različnim ljudem. "Namesto, da je naša država socialna, napredna in strpna, začenja ločevati ljudi. Zato gremo naprej v srednji vek, saj se vračamo v tisto obdobje, ko so zgolj redki imeli pravice, ko je bila pravica privilegij, ne pa danost", je povedal.

Preberite še:

21. stoletje še vedno ni tako tolerantno do "drugačnih"