"S preprosto testno vožnjo boste lahko preverili, kakšna je razlika med pnevmatiko nižjega in pnevmatiko višjega razreda, kot bo opredeljeno na novi evropski nalepki," je razlagal testni inženir Serge Menster, medtem ko smo sedli v avtomobil in se pognali po testni stezi. Evropska komisija se je po nekajletnem prigovarjanju gumarske in avtomobilske industrije odločila, da bo od začetka novembra 2012 treba vse pnevmatike označiti z nalepko, podobno tistim, ki jih poznamo že na izdelkih bele tehnike. "Nove nalepke bodo spodbudno vplivale tako na potrošnika kot na industrijo.

Z razredi od 'A' do 'G' bosta na avtomobilski gumi označena njen kotalni upor in oprijem na mokri podlagi, označena bo tudi kotalna glasnost pnevmatike. Potrošniki bodo tako vedeli, kakšno gumo kupujejo, zaradi česar bo moralo veliko proizvajalcev kakovost svojih izdelkov izboljšati, če bodo želeli biti konkurenčni," je pojasnila Lie Junius iz podjetja Goodyear Dunlop Sava tires in dodala, da bi lahko v Evropi ob uporabi pnevmatik višje kakovosti v zrak spustili 20.000 ton ogljikovega dioksida manj in pri gorivu privarčevali kar 20 milijard evrov. Na novi nalepki bo ocenjena le zavorna zmogljivost pnevmatike v mokrih razmerah, saj je zaviranje v dežju najbolj problematično.

AMZS-jev test zimskih in celoletnih pnevmatik

"Razlika med razredom 'A' in razredom avtomobilske gume 'G' je pri polnem zaviranju lahko tudi do 18 metrov," še razloži Serge Menster in doda, da se morda komu to zdi malo, a lahko odloči o tem, ali boste trčili v vozilo pred vami ali ne. O tem smo se na mokri testni površini prepričali tudi sami in razlika je očitna. Testni inženirji oprijem gum testirajo v veliko bolj objektivnih razmerah in daljše obdobje. Razvili so tudi sistem, ki zavoro pritisne vedno enako, tako da so izhodišča za testiranje zvečer, ko je voznikova noga že utrujena, enaka kot zjutraj. "Vendar s trenutno tehnologijo še nismo tako daleč, da bi razvili serijsko pnevmatiko, ki bi imela oprijem na mokrem cestišču za najvišji razred. To je izziv, ki nas še čaka," je še dejal Menster, ki tudi meni, da je dobra pnevmatika eden najpomembnejših "varnostnih sistemov" vsakega avtomobila.