Ai, ki je svoje umetnine razstavljal že v londonski galeriji Tate Modern in redno govori z zahodnimi mediji, je najbolj zveneče ime med pridržanimi kritiki, ki so v zadnjih dveh mesecih postali tarče posegov kitajskih oblasti.

Policija je preiskala njegov studio na severnem obrobju Pekinga, kjer je zajela nekaj računalnikov iz njegove pisarne, je povedal Aijev pekinški odvetnik Pu Zhiqiang.

"Imeli so nalog za preiskavo, a niso povedali, katerega zločina je bil obtožen,“ je povedal Pu.

Za Aijem se ni dalo priti v stik niti 24 ur po prijetju na pekinškem letališču, od koder si je želel poleteti v Hong Kong.

"Nismo prejeli nobenih podatkov,“ je povedala Aijev asistentka v pekinškem studiu. "Sploh ne vemo, kaj je bil razlog.“

Povedala je tudi, da je bila ena od osmih oseb, ki so jih iz Aijevega studija odpeljali na zaslišanje v nedeljo popoldne. Kasneje so pridržali tudi umetnikovo ženo in njegovega voznika.

Vse razen Aija so izpustili, njegov studio pa je prav tako ponovno odprt, je dodala.

Ai je eden od najslavnejših kitajskih sodobnih umetnikov. Njegova umetniška dejavnost vključuje proteste za umetniško svobodo leta 1979, provokativna dela v 90ih, sodeloval pa je tudi pri oblikovanju štadiona Ptičje gnezdo, na katerem so potekale olimpijske igre v Pekingu leta 2008.

Aija še nikdar niso formalno aretirali, čeprav je bil pogosto v sporu z zakonom. Lani so mu preprečili odhod na podelitev Nobelove nagrade za mir, s katero so odlikovali vidnega kitajskega aktivista za človekove pravice Liuja Xiaoba.

Istega leta so mu naložili tudi hišni pripor po sporu s kitajsko vlado zaradi rušenja njegovega studia v Šanghaju.