Luka Koper je zlorabila prevladujoč položaj na trgu s pristaniško infrastrukturo, s tem ko je družbi S5 vleka ladij v lasti Janeza Koprivca v letu 2008 onemogočila pridobitev dostopa do privezov za vlačilce v koprskem pristanišču ter ji zavračala izdajo dovolilnice za opravljanje storitev priveza in odveza ladij.

Odločbo o zlorabi položaja na trgu je varuh konkurence izdal oktobra lani, maja pa je bila določena kazen. O kazni, ki je doletela Luko Koper, so danes sicer pisale Primorske novice.

Kazen je po mnenju vodje direktorja urada za varstvo konkurence Janija Soršaka korektna. Da je Luka Koper zlorabila monopolni položaj, so po njegovem mnenju že dokazali v odločbi. Kot je še opozoril, se na odločbo, ki je zdaj postala pravnomočna, Luka Koper ni pritožila. Postopek se bo naprej odvijal pri sodniku za prekrške v Ljubljani.

V Luki Koper so za STA pojasnili, da so kršitev priznali, ne strinjajo pa se z višino izrečene kazni. "Pričakujemo, da bo sodišče ugotovilo, da je kazen nesorazmerna s kršitvijo," so dejali. Na odločitev sodišča bi moralo po njihovim vplivati dejstvo, da je Koprivc že izgubil tožbo, ki jo je v zvezi s tem vložil zoper Luko Koper.

Družba S5 vleka ladij se je na urad za varstvo konkurence obrnila januarja 2008, potem ko je od Luke Koper neuspešno zahtevala uporabo priveza za vlačilce v koprskem pristanišču. V Luki Koper so se ob tem sklicevali na pomanjkanje prostora v pristanišču.

Vlačilci po njihovih navedbah nimajo vsi lastnih priveznih mest, privezani so eden ob drugega, pogosto se morajo tudi umikati večjim turističnim križarkam, ki priplujejo na potniški terminal.

Urad je v nadaljevanju ugotovil, da je imela Luka Koper prek svojih hčerinskih družb Adria Tow in Luka Koper INPO, ki sta bili edini izvajalki dejavnosti vleke in priveza ter odveza ladij, monopol nad izvajanjem teh storitev. Z zlorabo prevladujočega položaja je Luka Koper omejevala konkurenco na trgu teh storitev, še piše v odločbi.

Kršitev je po ugotovitvah varuha konkurence trajala približno šest mesecev oziroma do uveljavitve uredbe o upravljanju koprskega pristanišča in podpisa koncesijske pogodbe. Z omenjeno pogodbo je odločanje o podeljevanju koncesije za vleko ladij v rokah Uprave RS za pomorstvo.