To je nekaj manj od lanskoletnih 22 milijonov evrov izgube, je pojasnil direktor tovornega prometa Robert Vuga. Vodstvo SŽ bo načrt podrobno predstavilo jutri.

Na naše vprašanje, ali poslovni načrt temelji na realizaciji sanacijskih ukrepov, za katere je pristojna vlada, je Godec odvrnil, da ne v celoti. Vendar podrobneje o pričakovanjih družbe ni želel govoriti. SŽ si sicer obetajo, da bo država za kapitalsko ustreznost družbe poskrbela tudi z vrnitvijo od okoli 55 milijonov evrov do 84 milijonov evrov, ki naj bi se prelili iz transporta v infrastrukturo. Posebna revizija, ki so jo v ta namen SŽ naročile pri KPMG, naj bi na osnovi simulacij in dostopne dokumentacije pokazala, da bi lahko nastala takšna razlika.

Z ministrstva za promet še nismo dobili pojasnil, ali bo država ta sredstva SŽ nakazala. Prav tako se menda še niso odločili, ali bo država nase prevzela poplačilo več kot 100 milijonov evrov posojil, ki so jih SŽ najele z državnim poroštvom (skupaj imajo SŽ posojil z državnim poroštvom za okoli 250 milijonov evrov) ali podprle izdajo okoli 200 milijonov evrov obveznic SŽ. Družbi, po tem ko je država pokrila izgube potniškega prometa, namreč še vedno grozi kapitalska neustreznost zaradi izgube v tovornem prometu. Nadzorniki so včeraj v zvezi s tem predlagali, da KPMG opredeli čas, za katerega razpoložljivi viri SŽ zadoščajo za zagotavljanje kapitalske ustreznosti.

Nadzorniki so obravnavali tudi posebno revizijo poslovanja SŽ v obdobju 2004-2007, ki naj ne bi pokazala bistvenih nepravilnosti. So pa vodstvu naložili, da ukrene vse potrebno (uporabi tudi pravna sredstva), da bo zaščitilo interese SŽ v projektu Emonika in pri prodaji nepremičnine v Novi Gorici. O podrobnostih v SŽ tudi v teh primerih molčijo.