Bistvo kampanje »Movember« je osveščanje o zdravstvenih težavah moških, zlasti o raku na prostati in modih. Prvotni namen akcije je bil, da si posameznik s 1. novembrom pusti brke, njegova družina in prijatelji pa v dneh, ko se ne brije, daruje denar zdravstvenim organizacijam.

Do sedaj zbrali okoli 500 milijonov evrov

»Zavedamo se, da so dobra in malo manj dobra leta,« je za revijo Time sporočil predstavnik akcije Movember. »A smo uspeli finančno podpreti že 800 programov, ki so naredili spremembe na področju zdravja moških,« je dodal. V sklopu kampanje so sodelovali tudi pri preboju na področju raka prostate, kjer bi s pomočjo genetskega testa lahko predvideli možnost ponovitve bolezni.

Začetki Movembra segajo v leto 2003, ko sta Avstralca želela znova oživljati idejo nošenja brkov. Leto kasneje sta se povezala z avstralsko fundacijo raka na prostati, s čimer je gibanje postalo še človekoljubno. V enajstih letih so v številnih kampanjah do sedaj zbrali okoli 500 milijonov evrov, v njih pa je sodelovalo skoraj pet milijonov ljudi z vsega sveta.

Gratis testis test sredi ulice

Za nenavadno akcijo v sklopu kampanje so se letos odločili tudi na Rock Radiu. Z »usposobljeno medicinsko sestro« so se podali na ljubljanske ulice in moške opozarjali na pomen preventive pri odkrivanju različnih bolezni. Ekipa Rock Radia je z akcijo »gratis testis test« tudi zbirala sredstva za Društvo onkoloških bolnikov, sekcija za moško zdravje.

Poleg tega pa je v Ljubljani konec novembra potekal tudi Movember Tek, dobrodelni tek s stilom, na katerem so tekli za zdravje moških.