»Najpomembnejši razlog za dobro poslovanje so ugodne razmere na trgu pomorskih voznin za prevoze razsutih tovorov. Povpraševanje po ladijskem prostoru presega ponudbo. V zadnjih nekaj letih znaša povprečna letna rast pomorske trgovine razsutih tovorov 5,5 odstotka, poganja pa jo predvsem Kitajska,« pojasnjuje Bandelj.

Ladijske voznine pa utegnejo v prihodnjih letih pasti, saj v kitajskih, korejskih in japonskih ladjedelnicah gradijo nove ladje. Na poslovanje Splošne plovbe negativno vplivata tudi nizka vrednost ameriškega dolarja, s katerim se obračunavajo ladijske voznine in visoka cena nafte. Vendar to poslovanja Splošne plovbe ne more več hudo ogroziti, je prepričan Bandelj, ki je v zadnjih nekaj letih z novimi ladjami podvojil nosilnost flote Splošne plovbe.

»Septembra in oktobra smo prevzeli dve novi ladji, za kateri smo odšteli 84 milijonov ameriških dolarjev. Poleg tega smo v kitajski ladjedelnici naročili gradnjo dveh ladij za prevoz razsutih tovorov, kar je naša osnovna dejavnost. Ladji bosta zgrajeni leta 2010, zanju bomo odšteli približno 72 milijonov ameriških dolarjev. Načrtujemo, da bi kupili še nekaj rabljenih ladij in naročili še nekaj novogradenj, vendar je to odvisno od tržnih razmer, ki se v ladjarstvu hitro spreminjajo,« še pojasnjuje Bandelj.