Po do zdaj znanih podatkih se je vlak na poti do mesta nesreče večkrat pokvaril. Strojevodja Slobodan Drobnjak je zaradi okvar vlakovno kompozicijo ustavil pred mestom Bratonožići in zahteval, da jim z železniške postaje v Podgorici pošljejo pomožno lokomotivo, ki naj bi vlak odvlekla do črnogorske prestolnice. Vendar je nato, še preden je pomoč prišla do njih, vlak odpeljal s postaje. Po 15 kilometrih pa se je zgodila nesreča, ko je pri mestu Bioče strojevodja izgubil nadzor in je vlak zdrsnil s tirov.

Vida Strunjaš, ena od potnic v vlaku, je potrdila, da je vlak pred nesrečo nekajkrat obstal. "Spomnim se, da je eden od policistov dejal, naj nam bog pomaga," trdi Strunjaševa.

Zaradi nesreče je že v ponedeljek zvečer dal odstopno izjavo črnogorski minister za promet Andrija Lompar , odstopila pa sta tudi direktor črnogorskih železnic Ranko Medenica in njegov namestnik. Medenica je izjavil, da je bila kompozicija iztirjenega vlaka stara 20 let in da je bil remont lokomotive, zaradi katere je prišlo do tragedije, opravljen junija lani.

Strokovnjak za promet in logistiko Željko Ivanović je povedal, da je povprečna starost vagonov, ki vozijo po črnogorskih železnicah, sicer kar 40 let, kupljeni pa naj bi bili na odpadih v tujini. Zaradi tega je bila tragedija, kakršna se je zgodila v ponedeljek, samo vprašanje časa, je še dodal Ivanović.

Pristojni na črnogorskih železnicah so ocenili, da se je nesreča najverjetneje zgodila zato, ker strojevodja in spremno osebje niso spoštovali predvidenega postopka, po katerem bi morali v tem primeru vlak zavarovati pred samopremikom.

Vlak je sicer povsem normalno vozil na progi od Bijelega Polja prek Mojkovca in Kolašina do mesta Bratonožić, kjer je strojevodja ugotovil, da je nastala okvara, zato je kompozicija z vključenimi zavorami stala kakšnih 20 minut. Očitno pa strojevodja ni naredil vsega, kar bi moral v takšnem trenutku, ko bi bilo treba med drugim pod kolesa lokomotive podstaviti zavorne cokle in preveriti ročne zavore v vseh vagonih, so še pojasnili na črnogorskih železnicah.

Tako se je vlak očitno premaknil sam, saj se proga na območju nesreče s planinskega dela močno spušča proti Podgorici, zaradi česar so vagoni pridobili hitrost. Nagib proge je na tem delu kar minus 25 promilov, kar pomeni, da se proga vsak kilometer spusti za 25 metrov.

Kot je novinarjem povedal sogovornik iz policijskih vrst, so pripadniki policijskega oddelka, ki skrbi za železnico, okrog 15. ure in 40 minut sporočil nadzornemu centru oddelka, da je lokalni potniški vlak pri mestu Lutovo ostal brez zavor. Takrat so zaradi nevarnosti nesreče policisti zahtevali, da se s proge do Podgorice umaknejo vse lokomotive in vagoni ter da je treba nadzorovati tudi vse prehode čez železniško progo v naseljih. Kljub izpolnjenim ukazom pa je prometna patrulja iz Bioča okrog 16. ure sporočila, da je vlak zgrmel v prepad.

Policisti so po nesreči zaradi suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja splošne varnosti priprli strojevodjo vlaka, vendar pa njegovega videnja dogodka za zdaj še niso predstavili javnosti.

Zaradi nesreče je ministrski svet Srbije in Črne gore razglasil tridnevno žalovanje. Številni izrazi sožalja ob nesreči so včeraj prihajali tudi iz Slovenije. Slovenski predsednik Janez Drnovšek , minister za zunanje zadeve dr. Dimitrij Rupel v imenu vlade, premier Janez Janša in minister za šolstvo in šport Milan Zver so svojim kolegom v Srbiji in Črni gori poslali sožalne brzojavke. Sožalje je predsedniku črnogorske vlade Milu Djukanoviću izrekel tudi predsednik LDS Jelko Kacin .