Ravnanje Mladinske knjige in Reader`s Digesta menda ni v nasprotju s slovensko zakonodajo, so povedali v Zvezi potrošnikov Slovenije. "Menimo pa, da gre za izredno agresiven, celo škodljiv način nagovarjanja porabnikov," je razložil sekretar zveze Metod Babnik . Po njegovem se z dolgoveznim načinom zamegljuje smisel nagovarjanja porabnikov. Mladinska knjiga in Reader`s Digest naj bi porabnike, tako pravijo v zvezi potrošnikov, namesto s kakovostjo blaga poskušala prepričati z nagradno igro. Babnik je poudaril, da je to "zavajajoče, agresivno in škodljivo".
Riko Rižnar , v Mladinski knjigi odgovoren za sodelovanje z Reader`s Digestom, je zatrdil, da pri nagradni igri "ne gre za nikakršno zavajanje". Oznaka "za takojšnjo obravnavo" za označevanje ovojnic za odgovor DA, ki pomenijo naročilo knjige, je drugačna od nalepk za žrebanja, je poudaril Rižnar. Ovojnice z odgovorom NE, ki pomenijo, da sodelujoči ne naroča knjige, sicer vnesejo naknadno, vendar pa ob vnosu za žrebanje upoštevajo datum prispetja na njihov naslov. Vsi pošiljatelji imajo tako enake možnosti. Odločilnosti odgovora za finančno prihodnost po Rižnarjevih besedah ne poudarjajo posebej, saj je "ta stavek napisan s popolnoma enakimi črkami kot preostali del pisma". Razložil je, da so se za takšno vrsto promocije odločili predvsem zato, ker "direktno pošto" naslovniki v večini primerov še neodprto zavržejo in promocijsko gradivo vidi zelo malo uporabnikov. Denar, ki so ga prej namenili za oglaševanje v elektronskih in tiskanih medijih, so po Rižnarjevih besedah raje namenili za nagradni sklad, ki ga prek nagradnega žrebanja "v obliki bogatih nagrad enkrat na leto razdelijo med prejemnike promocijskih sporočil". "Prejemniki pošte nam vračajo svoje dokumente in s tem potrdijo, da so naše promocijsko gradivo tudi pregledali in pozorno prebrali," je o bistvu nagradne igre sklenil Rižnar.Nagradna igra ali nenavadno prodajanje knjige?
LJUBLJANA - Vsi, ki so pri Mladinski knjigi oziroma Reader`s Digestu naročili knjigo Vsa čuda sveta, so dobili od založbe promocijsko pošiljko z obvestilom o prirejanju "Velike nagradne igre" z glavno nagrado 5 milijonov tolarjev. Drugo pošiljko "z vsemi elementi za sodelovanje" so dobili vsi prejemniki prve pošiljke. V obeh poudarjajo strog postopek izbire mogočih kandidatov za glavno nagrado. Poleg tega zapišejo, da so sprejeli "pomembne odločitve, ki lahko v kratkem spremenijo vaše finančno stanje", in da bo odgovor prejemnikov "odločilen za njihovo finančno prihodnost". Šele na koncu precej dolgega besedila v "knjižici za finaliste", ki so jo prejeli sodelujoči v nagradni igri, pride na dan, da gre pri vsem tem morda v veliki meri za prodajo priročnika Zdravimo se z naravo.