Direktor direkcije za ceste Gregor Ficko je povedal, da je projekt za gradbena dela končan in čaka na revizijo. Javna razgrnitev projekta naj bi bila v drugi polovici oktobra. "Če bo dal minister za promet zeleno luč in če bodo projekt potrdili škofljiški občinski svetniki, se bomo lotili reševanja pravno-premoženjskih težav, saj moramo odkupiti okoli 3200 kvadratnih metrov zemljišč. Dejstvo je tudi, da bo treba v primeru gradnje štiripasovnice nekaj objektov porušiti, za nekatere pa bo treba najti nove rešitve glede dovozov," je pojasnil Ficko in dodal, da se bo s štiripasovnico vsaj za nekaj odstotkov povečala propustnost glavne ceste od železniškega proge do avtoceste.

Gneča sploh ne bi smela doseči naselij

S projektom je že seznanjen tudi župan občine Škofljica Ivan Jordan, ki si je na Prometno-tehniškem inštitutu ogledal računalniške simulacije bodoče štiripasovnice. "S to začasno rešitvijo bomo bistveno povečali pretočnost v jutranjih in popoldanskih konicah. Glede na videno gneča sploh ne bi smela doseči naselij," je zadovoljen Jordan, ki je zelo optimističen tudi glede realizacije projekta: "Ta teden bo projekt potrdil minister, v roku enega meseca mu bo dal zeleno luč naš občinski svet. Če pozimi odkupimo vsa potrebna zemljišča, lahko začnemo graditi že spomladi."

Da se bo cesta med Rudnikom in Škofljico iz dvopasovnice preobrazila v štiripasovnico, pa bo treba "povoziti" nekatera določila pravilnika o projektiranju cest, kar lahko po zakonu o cestah iz lanskega julija stori minister za promet. Po starem zakonu bi morala biti širina vsakega voznega pasu na glavni cesti 3,25 metra, po novem pa lahko minister v izjemnih primerih širino voznega pasu zniža na 2,80 metra. V tem primeru se omeji tudi hitrost, in sicer na 50 kilometrov na uro.

A v strokovnih krogih so mnenja o tovrstnih posegih v pravilnik različna. Nekateri svarijo, da se lahko vse skupaj hudo zaplete v primeru prometne nesreče s smrtnim izidom, saj bo sodni izvedenec med analizo stanja na cesti ugotovil, da so pasovi preozki. Odgovornost naj bi bila v tem primeru na plečih ministra.

Obvoznica Škofljica decembra ne bo umeščena v prostor

Kratkoročni prometni ukrepi na območju Škofljice pa po zagotovilih pristojnih ne bodo upočasnili aktivnosti za gradnjo škofljiške obvoznice, čeprav je ta od realizacije oddaljena še nekaj "svetlobnih let". Iz preverjenih virov smo izvedeli, da tudi ne bo umeščena v prostor do konca leta, kot so zatrjevali župani od Škofljice do Osilnice po avgustovskem sestanku z ministrom za kmetijstvo Francem Bogovičem. Po naših informacijah naj bi prišlo do komunikacijskega šuma oziroma nepoznavanja birokratske terminologije tistih, ki so dajali izjave.

Na sestanku, kjer naj bi se bolj kričalo kot poslušalo, naj bi bilo v bistvu dogovorjeno, da bo decembra vlada potrdila le traso obvoznice. Sledila bo izdelava državnega prostorskega načrta za izbrano različico in še nekaj javnih razgrnitev. Tako bo obvoznica Škofljica v najboljšem primeru umeščena v prostor v roku enega leta. Škofljiški župan Ivan Jordan je razložil, da so tedaj "vsi malo zabluzili", vendar je po njegovih besedah vseeno bistvenega pomena, da vlada že enkrat potrdi traso. "Ko bo trasa potrjena, smo mi zadevo sklenili. Na vladi bo, ali hoče ali noče. Prostora za izgovore ne bo več," je dodal župan.