Na udaru so zlasti soseske v neposredni bližini središča, ki nimajo zaprtih parkirišč za stanovalce. V Trnovem si zato že dve leti prizadevajo za ureditev lastnih parkirišč, saj dostikrat, ko pridejo domov, ne najdejo prostega mesta. Razmere pa so se od uvedbe plačljivega parkiranja na Prulah le še poslabšale, nam je povedal svetnik četrtne skupnosti Trnovo Andrej Oberč: »Trenutno čakamo na odzive občinskih strokovnih služb, da nam predlagajo najboljšo rešitev za parkirno stisko, kar naj bi se zgodilo v kratkem.« Ko bodo skupaj z občino našli ustrezno rešitev, bodo po Oberčevih besedah začeli zbirati soglasja najmanj treh četrtin stanovalcev.

Ideja o bližnji garaži skopnela zaradi cen

Na Mestni občini Ljubljana kot eno od možnih rešitev za pomanjkanje parkirišč v Trnovem navajajo gradnjo podzemnih garaž pod obstoječimi parkirnimi prostori in zelenicami, pred tem pa morajo še preveriti, ali je to sploh mogoče, nam je povedala Alenka Pavlin iz občinskega oddelka za urejanje prostora. Ob tem je dodala, da so že v okviru projekta prenove športnega parka Trnovo stanovalcem ponujali odkup parkirnih prostorov. Med stanovalci so tako z anketo ugotavljali, kako zainteresirani bi bili za dodatne parkirne prostore v športnem parku, kjer bi lahko zanje uredili 250 parkirnih prostorov. Toda ko so investitorji prenove, Športna unija Slovenije, Športno društvo Trnovo in podjetje Trnovski projekt, letos ponudili nakup parkirnega prostora, je zanimanje znatno upadlo, zato je investitor občini predlagal manjše število parkirnih prostorov za stanovalce, je povedala Pavlinova.

Toda skromno zanimanje za parkirne prostore je Oberč pripisal ne zgolj visoki predlagani ceni, ki je znašala 20.000 evrov, temveč tudi pogodbi, ki so jo investitorji ponudili stanovalcem in po kateri bi morali takoj odšteti še pet tisoč evrov are. »Po posvetovanju s pravniki smo se tisti, ki smo bili za parkirne prostore zainteresirani, odločili, da pogodb ne bomo podpisali, saj bi bil naš vložek precej nezavarovan, investitor namreč do tedaj ni pridobil niti gradbenega dovoljenja,« je povedal Oberč. Obenem je dodal še, da bi, če se ugodi investitorjem in odpove izgradnja parkirnih prostorov za stanovalce, to za sosesko pomenilo nepopravljivo škodo, saj bi s tem v že tako zgoščenem naselju ostali še brez ene izmed že tako majhnega nabora možnosti za rešitev pomanjkanja parkirnih prostorov.

Trnovo pa še zdaleč ni edina soseska z omenjenimi težavami. Iz občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet so nam sporočili, da so podobno na udaru še Župančičeva jama, Vodmat in širše območje Rožne doline. Ob tem so dodali, da na teh območjih trenutno urejajo enosmerni prometni režim z uličnim parkiranjem, ki bo plačljivo. Hkrati pa opozarjajo tudi, da lahko za zapiranje parkirišč ob blokih, ki niso na javnih površinah, stanovalci poskrbijo sami in tako odženejo naključne obiskovalce ter dnevne migrante.

Redarji razumejo stisko, a dolžnost je dolžnost

A sobivanje z dnevnimi migranti ni edina težava stanovalcev ljubljanskih sosesk, saj jim sive lase povzroča tudi vestno delo mestnih redarjev, ki jih, če zaradi pomanjkanja parkirnih prostorov parkirajo na nedovoljenem mestu, brez zadržkov oglobijo. Mestno redarstvo smo povprašali, ali so na takih območjih, kjer so se pogoji parkiranja za stanovalce poslabšali, pri kaznovanju bolj tolerantni, vendar je na žalost stanovalcev njihov odgovor odklonilen. Iz redarstva so nam sporočili, da »razumejo stisko stanovalcev«, toda obenem poudarili, da so dolžni ukrepati zavoljo zagotavljanja »večje varnosti udeležencev v prometu, predvsem najšibkejših, in pretočnosti prometa«. Zato stanovalcem predlagajo, naj si sami uredijo svoja parkirišča.