Zaplet okoli nakupa teh zemljišč, ki so ključna za nastanek prepotrebnega drugega tira, je nastal zaradi prenizke cenitve ministrstva za promet. To je namreč po oceni lastnikov zemljišč, ki so se združili v Agrarno skupnost Osp, pridobilo cenitev, ki naj bi jih prikrajšala za približno 100.000 evrov.

Upravitelja agrarne skupnosti Jasna Rajčevič in Damjan Pobega sta s prometnim ministrom Patrickom Vlačičem soglašala z imenovanjem že tretjega sodnega izvedenca oziroma cenilca gozdarske stroke Nika Rainerja, ki je k odškodnini v višini 416.000 evrov, ki jo je najprej ponudila država, dodal še približno 93.000 evrov.

Lastniki zemljišč so z novo cenitvijo soglašali, zato bo prvi del odškodnine pristal na njihovih računih v roku 30 dni, preostalih 93.000 evrov pa tik za tem, ko bosta dala soglasje še Zveza gozdarskih društev - sekcija sodnih cenilcev in izvedencev ter računsko sodišče.

"Zdaj naj ne bi bilo več ovir za začetek postopkov gradnje železniškega tira," je včeraj dejala Rajčevičeva. Pritrjuje ji tudi predstavnik ministrstva za promet Janez Flac, ki nam je včeraj dejal, da "z današnjim podpisom pridobimo skoraj 99 odstotkov zemljišč, potrebnih za gradnjo drugega tira. Manjkajo še pogodbe, ki so vezane na dedovanje, ker postopki še tečejo," je razložil Flac.

Na ministrstvu gradbeno dovoljenje za gradnjo drugega železniškega tira, ki bo bistveno izboljšal tovorni promet iz koprskega pristanišča, pričakujejo že v naslednjih mesecev, ko naj bi se začela pripravljalna dela trase.

Flac se ni želel opredeliti do natančnih terminov, saj je pojasnil, da so zadeve odvisne tudi od izdaje okoljevarstvenega soglasja, ki se zatika zaradi pripomb sosednje Italije. Vendar pa naj okoljevarstveno soglasje ne bi bilo usodno za začetek gradnje, ki se bo po napovedih začela letos.