Stroka upoštevala predloge Železnikarjev

Javna razgrnitev bo sicer trajala do 9. februarja, v tem času pa ima javnost pravico dajati pripombe in predloge tako na osnutek državnega prostorskega načrta kot na priloženo okoljsko poročilo. Obe pristojni ministrstvi se bosta do pripomb opredelili v dveh mesecih, tako da se pričakuje, če ne bo večjih vsebinskih sprememb osnutka, da bi bil državni prostorski načrt za zagotavljanje poplavne varnosti Železnikov lahko sprejet do poletja.

"Zelo sem zadovoljen, da je stroka na obeh ministrstvih upoštevala predloge Železnikarjev. Državni prostorski načrt zajema ureditev Sore od jezu pri Alplesu do predvidenega zadrževalnika pred Zalim Logom," je povedal podžupan Železnikov Janez Ferlan, ki do nadomestnih županskih volitev opravlja tudi funkcijo župana.

Osnutek prostorskega načrta predvideva poglobitev struge Sore za en meter po vsej dolžini. Prednost pri izvajanju del pa bo imel znameniti "krivec" za katastrofalne posledice poplav, Dermotov jez. "Dermotov jez bodo podrli in 300 metrov višje postavili drugega, tako da bo zagotovljeno zajetje za hidroelektrarno in upoštevane zahteve naravovarstvenikov po ohranitvi rake v Plnadi," je še pojasnil Ferlan.

Zadrževalnik za velike padavine

Zadrževalnik bo visok kar 20 metrov, po njem pa bo speljana cesta. Bojazen ljudi, da bo za zadrževalnikom nastalo ogromno jezero, pa je odveč. Glede na izračune, ki so del osnutka načrta, bo zadrževalnik svojo funkcijo opravljal le ob zares velikih padavinah, kakršne naj bi bile na vsakih 50 let. Le takrat bo za zadrževalnikom nastalo jezero, voda pa ne bo poplavila Železnikov, pač pa travnike in polja za zadrževalnikom, kjer se, razumljivo, nikoli ne bo smelo ničesar graditi. Obvozna cesta bo speljana med reko in prvimi hišami, res pa je, da bo nekaj pomožnih objektov treba podreti.

"Na ministrstvu za okolje in prostor so nam razložili, da bi državni prostorski načrt lahko sprejeli do junija ali julija in se takoj prijavili za pridobitev evropskega denarja za uresničitev tega načrta. Če bo ta projekt tudi zares prejel evropski denar, bo to za nas dvakrat dobra novica. Prvič zato, ker bomo vedeli, da je zagotovljen denar, in drugič zato, ker se bo država potem morala držati v projektu določenih rokov pri izvedbi, kar pomeni, da bi bili v nekaj letih Železniki končno le varni pred poplavami," je bil optimističen Janez Ferlan.