Notranja preiskava, katere rezultati so bili objavljenih 5. junija, je pri odpoklicu manjših modelov, ki se je začel februarja, ugotovila površnost in zavestno prikrivanje napak nekaterih uslužbencev podjetja.

GM je zaradi tega z vpoklici zamujal kar 11 let. Vozila so imela težave s sistemom za zagon motorja. Avtomobili so se lahko med vožnjo nenadoma ugasnili in prihajalo je do nesreč, ki so zahtevale najmanj 13 smrtnih žrtev. GM bo za smrtne primere in primere poškodb plačal odškodnino iz posebnega sklada.

Tokratni vpoklic treh milijonov vozil, med drugim modelov cadillac deville in chevy impala, je prav tako povezan s sistemom za zagon motorja. Ugotovili so, da se lahko motor ugasne, če ima ključ pretežak obesek in avto zapelje v luknjo.

GM voznikom priporoča, da naj vozijo le s ključem brez obeskov, dokler ne bodo težave odpravili. Zaradi teh okvar doslej menda še ni bilo smrtnih žrtev. Naraščajo pa stroški vpoklicev in podjetje je za to v drugem četrtletju na stran dalo 700 milijonov dolarjev. Skupaj s stroški v prvem četrtletju jih je doslej kar dve milijarde dolarjev.

Prvo žensko na čelu GM Mary Barra v prihodnjih tednih čaka še neprijetno soočenje s kongresniki, ki jo želijo zaslišati zaradi vseh teh težav. Na dosedanjih zaslišanjih se ni spuščala v podrobnosti, ker je potekala notranja preiskava v podjetju. Tokrat pa bo morala povedati več.