Pred vami so tri velike ardenske klasike: Amstel, Valonska puščica in Liege–Bastogne–Liege. Kaj so vam na klubskih pripravah na Tenerifih o njih povedali kolegi?

Da so to predvsem zelo težke dirke, Liege za mnoge najtežja v sezoni. Da naj se pripravim, da bo treba dati glavo pod krmilo, da bom dirko sploh končal. Moja naloga bo pomagati ekipi, delati za Marca Marcata, ki lahko preživi z najboljšimi vseh 31 vzponov in išče priložnost v sprintu. Moj namen bo nabiranje izkušenj, saj verjamejo, da bi lahko čez nekaj let na teh dirkah že lovil odmevnejši rezultat.

Kakšne so izkušnje s treninga na pobočju ognjenika Teide, kar 2325 metrov visoko?

Predvsem so fascinantne dimenzije. Dolžina vzpona od obale do hotela 2300 metrov visoko presega vse v naši okolici. Ko bom odslej delal intervalne treninge na Krvavec, bom imel občutek, da sem pri črti 11 kilometrov, čeprav je to skoraj v Cerkljah, že skoraj na vrhu. To spremeni psiho za razdalje, da dolgi klanci ali maratonske razdalje postanejo bolj vsakdanje. Priprave so bile nekaj posebnega tudi zaradi majhne ekipe šestih kolesarjev. Basso ter Avstralca Bennett in Wurf so trenirali za Giro, z Mercatom in De Marchijem pa smo bili tam za ardenske klasike. Basso je z mladimi delil izkušnje. Iz teh izkušenj želim odnesti največ, čeprav vsega ne vzamem za sveto. Kakšen nasvet je 'mimo', za kakšno njegovo novost vem že dve leti. Trening je bil prilagojen odzivu organizma na veliko nadmorsko višino.

Kolesarji ne uporabljajo višinskih šotorov ali višinskih hiš?

V Italiji obstaja zakonska prepoved, ki velja za italijanske kolesarje in člane italijanskih ekip, s čimer v to prepoved uporabe simulacije višinskih razmer (šotor, hiša, maska) spadam tudi jaz. Prepoved je neumna, vendar je to dediščina starih časov, ko je bil za nekatere sumljive kolesarje to samo izgovor. Italija je ena redkih držav, kjer prepoved še velja. Sta pa bivanje in trening na naravni višini zagotovo boljša možnost kot šotor ali hiša.

Kakšen je vaš program spomladi? Na Giru verjetno tudi ne boste vozili.

Verjetno ne. Po teh treh klasikah sledi dirka po Romandiji, ki bi jo želel voziti, a je že dva dni po Liegeu. Verjetno tudi ne bom vozil na dirkah po Turčiji in Kaliforniji, vsaj tja ne bom silil. Drugi del sezone imam bolj natrpan. Upam, da me bodo dali na Vuelto. Rad bi že pri 19 letih spoznaval, kako je, in si kaj vnesel v podzavest. Da potem pri 25 letih, ko bo morda treba pod pritiskom iti na rezultat, ne bo skrbi s spoznavanjem novosti.

Sami ste izrazili željo tudi po nastopu na 21. dirki Po Sloveniji.

Rad bi, v programu imam, a se lahko zaradi narave profesionalizma vse še spremeni. Rad bi se pokazal na slovenskih cestah. Vsakič ko grem zdoma in spoznavam tuje ceste, se bolj zavedam, kako idealne razmere imamo v Sloveniji. Imamo vse. Tudi zaradi tega smo Slovenci majhen fenomen v svetovnem kolesarstvu. Tudi ko je slabo vreme, je bolje kot drugod. Velikokrat rečem: hvala bogu, da sem doma, kjer sem.