»Pa sem letos le dočakal zmago. In to po dvaindvajsetih uvrstitvah med deseterico, med katerimi jih je tudi 15 na mednarodnih dirkah. Posebno sem vesel, ker je to v Kranju,« se je Jan Tratnik, 24-letni kolesar avstrijske ekipe Amplatz, veselil zmage na 46. VN Kranja, prav tam, kjer se je pred petimi leti veselil prve članske zmage. Tratniku bi seveda še več pomenilo, da bi imela dirka nekdanji ugled mednarodne dirke UCI, a ohranila je prestiž najstarejše slovenske klasike.

Kranjski kolesarski festival se je bil zaradi gospodarske turbulence primoran sprijazniti s cenejšimi oblikami. Velika nagrada za 1000 evrov, dirka nima kategorije UCI in točk. Večerni kriterij, ki ga je dobil Marko Kump (Tinkof), in nedeljska VN Kranja s 35 krogi čez Jelenov klanec sta mnoge spomnila na nekdanje čase s polnimi ulicami navijačev. Format tekmovanj je podoben nizu revijalnih dirk po francoskem Touru z zvezdniki po zahodni Evropi.

Bistvo je, da nastopajoči niso toliko vezani na nastop ekipe. Tako se je v Kranju lahko zbralo kar 19 od 30 najboljših slovenskih kolesarjev na svetovni lestvici. »Bil sem na višinskih pripravah na San Pellegrinu, ko me je povabil direktor dirke Matjaž Zevnik, in ker je dirka kot nalašč, da pridem nazaj v tekmovalni ritem, sem se odzval,« je odločitev o nastopu razkril Borut Božič (14. mesto), najbolj trofejni slovenski zmagovalec mednarodnih dirk, tudi VN Kranja (2007). Ni skrival, da je do zmage pomagal tudi nekdanjemu sosedu v zgornjem nadstropju idrijskega bloka. »Božo mi je med dirko ponavljal, naj bom miren, brzdam napadalnost, varčujem moči in čakam na pravi trenutek v zaključku, ko sva potem res pobegnila s Fajtom,« je razkril Božičev mlajši sosed, naslednik Orla iz Pivke, kot so klicali Jožeta Valenčiča, prvega zmagovalca VN Kranja leta 1967. Bivši evropski prvak med mlajšimi člani je bil na dirki le z dvema kolegoma iz avstrijske ekipe, Dejanom Bajtom in Andijem Bajcem, ki je na koncu osvojil celo tretje mesto. Svojo maloštevilno zasedbo Gebruder Weiss je denimo pripeljal tudi državni prvak v vožnji na čas Gregor Gazvoda (10. mesto), ki želi tudi povabilo za nastop na SP.

Je pa VN Kranja pomembna kot moka za kruh za vse tri domače ekipe. Ne le za domačo KK Sava, ki s pomlajeno zasedbo brez kontinentalnega statusa poskuša držati stik z elito, kar še najbolje kaže Gašperju Katrašniku (18. mesto), Mohoričevemu sosedu iz Podblice. Kolesarji Radenske brez kapetana Luke Pibernika, ki je na višinskih pripravah v Dolomitih, so se dobro znašli na večernem kriteriju. Rok Korošec in Žiga Ručigaj sta dosegla peto in šesto mesto, v nedeljo pa so drago plačali napadalni način v uvodnih krogih. »Sploh nisem štel, koliko zadaj so bili. Pri mladih je velikokrat najboljša šola, da jih dobijo po hrbtu, da potem pomnijo in vedo. Prezgodaj so potrošili preveč moči,« je svoje fante ocenil trener Radenske Marko Polanc.

Seveda se je vse vrtelo okoli najboljše slovenske ekipe Adria Mobil. Najprej je bežala četverica z Matejem Mugerlijem, a prvaku ponovitev scenarija z državnega prvenstva z Gabrja ni uspela. Odločilni napad v zaključku je vodil Kristjan Fajt. »Hiter je. Prehiter zame. Dobro je dirkal. Narekovanje ritma v begu sva delila napol in zasluženo je zmagal. Mi se zaradi drugega mesta tudi ne moremo pritoževati,« je Fajt, kolesar iz Lucije, pošteno in športno priznal, da v sprinterskem zaključku ni imel možnosti proti osem let mlajšemu Janu Tratniku, a naglas dodal, da bo poleg nastopa ekipe poskušal priti tudi v ožji izbor šesterice Gorazda Štanglja za Ponferrado.

Marko Kump je bil na sobotnem kriteriju dva razreda močnejši od preostalih. Tudi v nedeljo je v napadih čez Jelenov klanec navduševal navijače z močjo in hitrostjo. »Te dirke je treba gledati z več plati. Zame je bil odličen trening. Na kriteriju je več sprintov na polno. A pomembna je tudi taktika. V nedeljo se nisem imel namena voziti v zavetrju. Želel sem narediti težko dirko. V napadu na Jelenov klanec je treba stopiti na pedala na polno, sicer ni učinka. Tu se vidi ta moč. Je pa res, da sem imel na koncu tudi sam krče, kar se že dolgo ni zgodilo. Nedvomno težkih 115 kilometrov,« je pripomnil Kump (4. mesto).