99 dni nas še čaka do začetka največjega športnega dogodka v Sloveniji doslej – evropskega prvenstva v košarki, ki bo hkrati tudi največji športni dogodek v Evropi v letu 2013, saj ni ne olimpijskih iger ne evropskega ali svetovnega prvenstva v nogometu. Tako bo slovenska reprezentanca imela odlično priložnost, da si pred domačimi navijači prvič pribori eno od odličij, sam dogodek pa bo imel tudi veliko širši vpliv.

»Multiplikativne učinke je vnaprej težko predvideti,« je dejal direktor članskih reprezentanc pri Košarkarski zvezi Slovenije (KZS) Matej Avanzo. Kot kratkoročni pozitivni finančni aspekt je navedel dejstvo, da bo v Slovenijo med prvenstvom prišlo od 20.000 do 30.000 tujih turistov. To bo neposreden zaslužek za državo, ki ga drugače ne bi bilo. Avanzo je poudaril tudi, da gre na vsako veliko košarkarsko tekmovanje od 3000 do 5000 slovenskih navijačev, ki denar nato trošijo v tujini, tokrat pa ga bodo v Sloveniji. Največ bo od dogodka odnesla država že samo skozi DDV. »Vse izračune po določenih kriterijih so izvedli tudi zunanji sodelavci. Pokazali so, da se bo v državo med prvenstvom zlilo med 38 in 40 milijoni evrov prihodkov, od tega bo država dobila najmanj od 5 do 7 milijonov od DDV. Glede na to, da je vložila 6 milijonov evrov, je bila to dobra investicija,« je poudaril direktor podjetja EuroBasket 2013 Aleš Križnar.

Od evropskega prvenstva v košarki bodo imeli korist tudi tisti, ki so kakor koli povezani s turizmom, torej agencije, hoteli, letališče, manjši kampi... Skratka vsi, ki se napajajo od vsakega tujca, ki pride v Slovenijo. Država bo imela prihodek še s prodajo vinjet, saj bo veliko navijačev prišlo z območja nekdanje Jugoslavije z avtomobili, pri nas pa bodo kupovali tudi gorivo.

Dobiček bo vrnjen slovenski košarki

Dolgoročni učinki evropskega prvenstva so povezani s tem, da se bo zagotovo nekaj tujih obiskovalcev, ki bodo prišli iz bolj oddaljenih krajev, v prihodnosti še vrnilo v Slovenijo. Veliko zanimanja je iz Švedske in Finske pa iz Litve, Gruzije, Španije... »Na mikroravni imamo izkušnje z zaposlenimi iz Fibe in Fibe Europe. Šefinja marketinga Fibe Ana Brito, ki je Portugalka, in direktor marketinga Frank Leenders, ki je Nizozemec, sta ob prvem obisku Slovenije dejala, da zagotovo prideta k nam na naslednji dopust. Tudi drugi člani Fibe in Fibe Europe so bili ob prvem obisku izredno pozitivno presenečeni, predvsem nad hoteli in standardom pri nas. Navdušila jih je tudi kombinacija zelenja in ne pretirane urbanizacije,« je povedal Avanzo.

Za potrebe evropskega prvenstva bodo v Sloveniji prenovili tri že dotrajane dvorane, Tivoli pa bo po zapletih z javnim razpisom doživel le »osvežitev«. Avanzo je zaradi očitkov, da je košarka drugim športom v ta namen vzela denar, poudaril, da je šel ves denar, ki ga je država namenila za prenovo dvoran, iz evropskih skladov. Nobena od dvoran, ki se trenutno prenavljajo, pa primarno ni povezana s košarko. V dvorani Podmežakla na Jesenicah je doma hokej, v Bonifiki v Kopru in v Zlatorogu v Celju rokomet, Tivoli v Ljubljani pa ob gradnji Stožic postaja hram vseh ljubljanskih športov, nikakor pa ne košarke. Res pa je, da je samo obnova dvorane Podmežakla na Jesenicah skupaj z že zgrajeno novo vzhodno tribuno vredna osem milijonov evrov. Že dalj časa pa se na Jesenicah poraja vprašanje, kaj bodo Jeseničani od evropskega prvenstva v košarki sploh imeli. Novo dvorano za propadli hokej, širšo prepoznavnost? Dejstvo je, da od navijačev, sicer sploh za Jesenice zelo zanimive skupine, ne veliko, saj je na Jesenicah mogoče najti komaj kakšno turistično posteljo. Tako bodo tako igralci kot navijači polnili sobe in hotele v Kranjski Gori in na Bledu. Bodo pa lonček zagotovo pristavili vsaj lokalni gostinci.

Dobiček z marketingom

V KZS še poudarjajo, da se projekta ne bi lotili, če ne bi videli v tem možnosti za izvedbo vsaj s pozitivno ničlo, so pa želje večje. Dobiček se bo vrnil v slovensko košarko, načrt pa je gradnja košarkarskega centra. Zveza bo na svoja pleča prevzela vse organizacijske stroške (namestitev reprezentanc in osebja Fibe in Fibe Europe, ves transport v Sloveniji, celotno varovanje, zavarovanje prireditve, stroške zaposlenih, celotno TV-produkcijo), dobiček pa ustvarila z marketingom, saj lahko tržijo 16 sponzorjev, od katerih imajo že dve tretjini mest zasedenih, s celotno prodajo vstopnic, trženjem VIP-prostorov in lož ter kotizacijo mest, ki bodo gostila prvenstvo.