Vozniki, občani in podjetniki so v strahu pričakovali, kaj bodo prinesle delne zapore mostov v Prestranku, Mednem, Arji vasi in na Vidmu. Po prvem delovnem dnevu lahko lažje zadihajo, saj je promet – tudi zaradi dobrega dela policistov – tekel razmeroma tekoče.

V Mednem včeraj zjutraj večje gneče ni bilo, promet je tekel celo bolj tekoče kot pred delno zaporo in vzpostavitvijo izmeničnega prometa v eno smer. »Še prejšnji teden so se kolone tod mimo vlekle po polžje, gneča je bila vse do vrha medvoškega klanca. Morda so ljudje našli kakšne druge obvoze,« je razmišljal eden od voznikov.

Zapore mostu v Mednem so se sicer najbolj ustrašili na širšem loškem koncu. Sploh v Poljanski dolini so zdaj »kaznovani« že trikrat. Delna zapora pri Visokem traja že poldrugo leto in prav nič ne kaže, da bo kmalu bolje. Vozniki se po polžje vozijo potem skozi Škofjo Loko, ki zaradi znanih zapletov še vedno nima obvoznice, zdaj se bojijo, da bodo tisti, ki se vozijo proti Ljubljani, še dalj časa kot po navadi stali tudi v Mednem. »Taka zapora je sila neugodna. Pripravljeni smo potrpeti zaporo mostu, ko ga bodo popravljali. A naj bo rešitev potem trajna,« razmišlja predsednik obrtne in podjetniške zbornice v Škofji Loki Milan Hafner.

Zahtevajo hitro rešitev

Konec prejšnjega tedna se je na napovedane zapore sicer zelo ostro odzval poslanec SLS in nekdanji župan Železnikov Mihael Prevc: »Severna ljubljanska vpadnica skozi Medvode je eden najbolj prometno obremenjenih odsekov v državi in ga povprečno prevozi več kot 12.000 vozil na dan. Večinoma gre za dnevne migracije in prebivalce upravičeno skrbi, da bo stanje postalo še hujše kot pred uvedbo vinjet in pred odprtjem šentviškega predora.«

Eden največjih izvoznikov v Selški dolini je podjetje Domel. Zaradi Domela vsak dan čez most v Mednem peljeta dva velika tovornjaka, največkrat proti Luki Koper ali iz nje. A večjih težav ne pričakujejo, tudi če bi most za tovornjake zaprli. »V tem primeru bi se vozili iz Škofje Loke proti Kranju in nato na avtocesto, kar bi stroške zvišalo za desetino. Ne gre pa za velik denar, ne nazadnje bi za veliko naročil, dovolj dela za vse in dober denarni tok vozili tudi prek Dunaja, če bi bilo treba,« je dejal Štefan Bertoncelj, direktor Domel Holdinga.

V Knauf Insulationu dnevno vozijo težak material za izdelavo izolacije, medtem ko iz tovarne vozijo lažje izdelke in tako tovornjaki ne presegajo dovoljene teže. »Če bo treba, bomo vozili prek Kranja in to ne bo bistveno povišalo naših stroškov. Huje je, da je naš lastnik tik pred odločitvijo o postavitvi povsem nove linije, kakršne še ni v Evropi, s katere pa bodo šli težji izdelki, ki jih bomo vozili proti Ljubljani in naprej. Most v Mednem je tako postal velika ovira in ga bo naš lastnik pri odločitvi, kje postaviti novo linijo, seveda upošteval. Gre pa za veliko naložbo in nova delovna mesta. Tako da ne razumem naše vlade, ki vlagatelje s takimi odločitvami čez noč odžene,« je povedal direktor Knauf Insulationa Tomaž Lanišek.

Obvozi niso primerni za težke tovornjake

Tudi na mostu čez Mlinski potok na Vidmu se na odseku glavne ceste Šentjakob–Ribče tako v dopoldanski kot v popoldanski prometni konici, tudi zaradi dobrega dela policistov, ni zgodilo nič pretresljivega. Ti naj bi za red skrbeli tudi v prihodnjih dneh. Tako so vsaj zagotovili podžupanji občine Dol pri Ljubljani Mariji Zajec, ki je osebno spremljala jutranje dogajanje na Vidmu. »Danes ni bilo posebne panike, dejstvo pa je, da se je promet na vzporednih občinskih cestah od Dolskega do Šentjakoba povečal. Zato smo angažirali tudi svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, saj se bojimo za varnost otrok. Naše ceste so namreč slabo opremljene s pločniki. Če bodo po njih vozili težki tovornjaki, bodo uničene,« je opozorila Zajčeva.

Celjski policisti so povedali, da večjih zastojev včeraj ni bilo niti ob Skrlinovem gradu med Arjo vasjo in Velenjem. »Sam sem zelo presenečen, zdajle stojim tukaj kvečjemu minuto in na semaforju se je že prižgala zelena luč. Nič drugače, kot če bi ustavil pred kakšnim prehodom in počakal, da pešci prečkajo cestišče,« nam je povedal voznik iz Ljubljane. Dejansko smo ga komaj ujeli za izjavo, saj je bil peti v koloni osebnih vozil, ki so se ustavila pred delno zaporo, promet pa je kljub temu potekal tekoče. Verjetno tudi zato, ker je interval na semaforju kratek, kratka pa je tudi razdalja mostu. Velenjski župan Bojan Kontič in številni gospodarstveniki so prepričani, da bo delna zapora v prihodnjih dneh zagotovo povzročila tudi večje zastoje in bo marsikoga spravila v slabo voljo.

Nestrpno čakajo na rezultate razpisa

Tudi v Prestranku razen nekoliko daljših zastojev ob jutranji konici v smeri proti Postojni in popoldanskih v nasprotno smer večjih nevšečnosti ne pričakujejo. »Če bo razpis za izbor izvajalca minil brez zapletov in bo most res saniran do začetka poletne sezone, bo še v redu. Če se bodo dela zavlekla tudi v vrhunec sezone, pa bo zgodba povsem drugačna,« je včeraj komentiral Andrej Poljšak, predsednik krajevne skupnosti Prestranek, kjer so sicer velike prometne obremenjenosti navajeni, poletnega infarkta z večkilometrskimi zastoji v smeri proti Hrvaški pa si vendarle ne želijo, saj v tem primeru niti nekatere stranske poti, ki so jih zdaj ubirali domačini, da bi se izognili semaforju pri mostu, ne bi pomagale.

»Vsekakor je ta rešitev boljša kot popolna omejitev. V tem primeru bi moral narediti krog skozi Podgrad in Kozino, dodatnih 70 kilometrov, kar bi pomenilo precejšnje stroške. Raje nekaj minut počakam, in če ne gre drugače, prispem s krajšo zamudo,« pa je delno zaporo pokomentiral avtoprevoznik Anton Tomažič iz Ilirske Bistrice, medtem ko je čakal pred rdečo lučjo. V naslednjem zelenem intervalu sta se mimo peljala tudi tovornjaka podjetij Odpad in Gozdno gospodarstvo Postojna, v katerih so se prav tako zelo ostro odzvali na predvideno in pozneje umaknjeno napoved o popolni omejitvi prometa za vsa tovorna vozila, težja od 20 ton. Oddahnili so si tudi v Pivki perutninarstvo. »Trenutno enosmerni promet ne predstavlja večje ovire, večje zastoje pa pričakujemo že spomladi ob koncih tednov, praznikih in v poletni sezoni,« nam je dejal Janez Rebec, predsednik uprave Pivke perutninarstvo.

Spomnimo, da je ministrstvo za infrastrukturo in prostor za sanacijo dveh najbolj problematičnih mostov v Prestranku in pri Skrlinovem gradu že zagotovilo prva dva milijona evrov, Direkcija RS za ceste pa je sredi meseca objavila javni naročili za izbor izvajalcev. Ponudbe bodo odpirali 4. februarja. Ko bodo dela stekla, naj bi bila v Prestranku končana v 150, pri Skrlinovem gradu pa v 180 dneh.