Slovenija ali njeni posamezni kraji so se v zadnjem obdobju znašli na vrhu najrazličnejših spletnih anket, ki kažejo na njihovo priljubljenost med tujimi turisti. Rough Guide, ki izdaja vodnike za popotnike, je našo državo te dni uvrstil med pet najbolj zaželenih v tem letu (poleg Čila, Malezije, Pakistana in Walesa), ameriški spletni portal za turizem Matador med deset držav na svetu, ki naj bi si jih turisti letos ogledali (od evropskih držav je na tem seznamu le še Norveška). Spletni turistični portal VirtualTourist.com je pred časom Kranjsko Goro postavil na seznam desetih najboljših zimskih turističnih središč za pare, med katerimi eden izmed partnerjev ne smuča, CNN je tistim, ki se želijo znebiti strahu, svetoval obisk Postojnske jame, turistični spletni portal Tourism Review je za Blejsko jezero ocenil, da sodi med deset »naj« jezer na svetu... Slovenski turizem torej cveti?

Letalske povezave še vedno skromne

»Te lestvice praviloma nastajajo neodvisno od naših želja, zato imajo dokaj visoko stopnjo objektivnosti. Matador je največji spletni portal za turizem, česar ne gre podcenjevati. Ko sam neko državo zasledim na lestvici najboljših, si rečem: Oh, kaj pa ti imajo in na internetu poiščem informacije. Sila pomembno je, da se na te lestvice uvršča tudi Slovenija, kajti ko se ne bo, bomo izbrisani s turističnih zemljevidov. Morda nam hočejo te lestvice tudi povedati, da bi morali Slovenci svoj turistični sektor, svojo naravno in kulturno dediščino bolj ceniti in nameniti več denarja za promocijo,« razmišlja Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnske jame.

Batagelj je prepričan, da na odločitev, ali bo turist prišel v Slovenijo, vpliva še marsikaj drugega. Bistvena se mu zdi prometna dostopnost. »In tukaj naš letalski prevoznik ni odigral svoje vloge. Države, ki so dobro dostopne, gostje raje uporabljajo.« Po Batageljevem mnenju je za neevropskega gosta izjemno pomembno tudi to, da enostavno pride do vizuma, ko se odloči, da bo obiskal Slovenijo. In tudi v tem pogledu zaostajamo. Kaj pa ugled države, vprašamo prvega moža Postojnske jame. »Za turiste je na prvem mestu varnost. Če bi prišli v položaj, ko bi potovanja v Slovenijo odsvetovali, bi bila to naravna katastrofa.«

Britanska poroka v blejski idili

Evi Štravs Podlogar, direktorici Turizma Bled, se zdijo pri odločitvi, ali bo tuji turist obiskal Slovenijo, ključni dobri vtisi tistih, ki so že bili pri nas in obisk priporočajo tudi drugim. »Značilnost Bleda je njegova izjemna fotogeničnost in srečo imamo, da je original zelo podoben umetniški sliki,« se pohvali Štravs-Podlogarjeva. Svojo trditev ponazori s svežim primerom. Minuli konec tedna so na Bledu gostili 95 britanskih svatov. Ko so jih vprašali, zakaj so si izbrali prav njihov kraj, so pojasnili, da si je nevesta za kuliso za fotografiranje zaželela zimsko idilo. Znanec, ki je že bil v Sloveniji, ji je svetoval Blejsko jezero, in fotografije o Bledu, objavljene na googlu, so jo prepričale, da je sledila njegovemu nasvetu.

Kako pomembne pa se zdijo direktorici blejskega turizma najrazličnejše spletne lestvice naj turističnih krajev? »Vse, kar se v mednarodnem prostoru pojavi pozitivnega o Sloveniji, je zelo pomembno. Kdor koli od naših turističnih ponudnikov je na teh lestvicah, je očitno naredil dober vtis, bi pa bilo idealno, če bi to nadgrajevali s stalno turistično promocijo države, kajti ne glede na to, koliko ljudi, ki pridejo k nam, očaramo, je to premalo za turistični preboj Slovenije v vseh letnih časih. Ves svet okoli nas se namreč ostro bori za svoj del turistične pogače.«

Furlanič: Promocijo vežimo na športnike

Barbara Vajda, direktorica Turizma Ljubljana, uvrstitev Slovenije med pet najbolj zaželenih držav na lestvici Rough Guide šteje za pomembno priznanje, saj gre za uglednega izdajatelja turističnih vodnikov. »Včasih smo sami do sebe dosti bolj kritični kot nekdo, ki nas gleda od zunaj, zato lahko ta ocena pozitivno vpliva na našo samozavest. V vsakem primeru je objava tovrstnih lestvic odlična promocija za Slovenijo,« poudarja Vajdova in dodaja, da raziskave, ki so jih opravili v zavodu Turizem Ljubljana, kažejo, da noben oglas, noben sejemski nastop in nobena druga promocijska akcija ne pomenijo toliko kot priporočilo prijatelja, sorodnika ali znanca. Nedavno se je v Ljubljani končala borza Conventa, ki na enem mestu združi vse glavne ponudnike kongresnih storitev iz regije in organizatorje dogodkov. Na posameznih dogodkih Convente so po besedah Barbare Vajda letos pogrešali uglednega gosta, ki se je tako zaljubili v Staro Ljubljano, da je med njenim raziskovanjem pozabil na borzo. Eden od španskih udeležencev pa je zaradi pozitivnega vtisa, ki ga je nanj naredila slovenska prestolnica, že od tod posredoval za posel in takoj rezerviral datume za več skupin kongresnih gostov pri nas.

Jadran Furlanič, direktor Turističnega združenja Portorož, meni, da nas pohvale na spletnih portalih ne bi smele uspavati. Prepoznavnost Slovenije je po njegovem še vedno zelo skromna, širše občinstvo nas ne pozna, zato bo treba še ogromno delati. Furlanič predlaga, da promocijo države vežemo predvsem na uspehe naših športnikov, na njihovih dresih, čeladah, majicah ali športnih pripomočkih pa ne bi smel manjkati napis I feel Slovenia.