Po prepričanju poslanca SLS Jakoba Presečnika prihaja pri poslanski in občinski funkciji velikokrat do interesne nezdružljivosti vlog, v kateri se znajdejo funkcionarji, ki zasedajo obe funkciji, pri čemer pa je funkcija poslanca tista, ki predstavlja vse ljudstvo.

Pred dvema letoma je bila sicer uveljavljena nezdružljivost funkcije poslanca in župana, ki je podala ločnico med zakonodajno funkcijo na nivoju države in izvršilno funkcijo na nivoju lokalne samouprave, ni pa opredelila nezdružljivosti med predstavniškema organoma oz. organoma odločanja na ravni države in lokalne samouprave.

S predlaganim zakonom se tako sledi ustavnima načeloma delitve oblasti, v okviru katerega je poudarjena samostojnost zakonodajne, izvršilne in sodne veje oblasti, ter neodvisnosti in samostojnosti lokalne samouprave, navajajo v SLS.

Obe načeli namreč zahtevata vzpostavitev učinkovitega sistema zavor in ravnotežja med nosilci različnih funkcij oblasti. Razlog za spremembo zakona izhaja tudi iz ustavno določenega mandata poslancev, po katerem naj bi poslanci zastopali interese vseh državljanov, kar pa je lahko ogroženo, če je poslanec hkrati tudi član občinskega sveta, opozarjajo v stranki.

Zato je za popolno preprečitev konflikta interesov med funkcionarji na državnem in lokalnem nivoju treba sprejeti rešitev, ki bo ta konflikt v popolnosti odpravila, so prepričani. Dvojnost vlog predstavlja problem za volivce, predvsem z vidika preglednega delovanja državnih in lokalnih organov. Velikokrat namreč ni mogoče ločiti parlamentarnih dejavnosti posameznika od tistih, ki jih izvršuje na lokalni ravni, zato volivci ne vedo, kam bi jih pripisali in kako bi ocenili ravnanje dvojnega funkcionarja, še navajajo v SLS.