Podbrdo. Ovinkasto in na nekaterih mestih tako ozko cesto na odseku Kneža–Petrovo Brdo, da se na njej težko srečata celo dva malo večja osebna avtomobila, posodabljajo skoraj desetletje. Doslej so odpravili že nekaj najbolj črnih točk.

Zadnja pridobitev je včeraj odprti obnovljeni odsek pri Podbrdu. Ta čast je ob direktorju direkcije republike Slovenije za ceste (DRSC) Gregorju Ficku in tolminskemu županu Urošu Brežanu doletela tudi Tima Trojerja, učenca podbrške osnovne šole Simona Kosa. Lani je kot petošolec v enem izmed šolskih spisov opisal dogajanje na gradbišču v obliki povabila obiskovalcem: »Pridite v Podbrdo! Tu si lahko ogledate gradbišče Cestnega podjetja Gorica. Tu je veliko strojev – kopači, kamioni, bagri, valjarji. Lahko imate srečo in vidite, ko pridejo na gradbišče s 'hruško'. Včasih je na gradbišču zastoj, vozniki se jezijo, ampak raje opazujte, kako delajo, ne bo vam dolgčas. Cesta bo zelo široka, ob njej bo tudi pločnik. Škoda, da ne bo še kolesarske steze,« je med drugim zapisal Tim.

Naložbo pri Podbrdu, ki sta jo financirala DRSC in Občina Tolmin, so izpeljali v treh etapah. Za vsa dela so porabili nekaj več kot tri milijone evrov, od tega je tolminska občina prispevala 1,2 milijona. »Pripravljamo se že na četrto etapo, ki bo zajemala dela v središču Podbrda in naprej proti Petrovemu Brdu. Skupaj z drugimi ukrepi, ki jih izvajamo v Baški grapi, naj bi regionalna cesta drugega reda postala privlačna alpska cesta,« je povedal Ficko in dodal, da so temelje za podporne zidove morali delati v strugi reke Bače in da so hodnike za pešce zgradili nad strugo.

Pri gradnji so v okviru programa Rebirth uporabili črno jeklarsko žlindro iz Acronija za asfaltno obrabno plast. Za 900 metrov dolg odsek so uporabili 300 ton asfalta z dodatkom črne jeklarske žlindre, ki jo v Veliki Britaniji, Nemčiji, Avstriji in Italiji že dolgo uporabljajo v najkvalitetnejših asfaltnih plasteh. jal